مدارس خراسان رضوی؛ کانون‌های مهربانی برای کمک به سیل‌زدگان کشور

مشهد (پانا) _ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی از اجرای پویش فرهنگی اجتماعی "هر مدرسه یک کانون مهربانی" به منظور جمع‌آوری کمک‌های دانش‌آموزان، اولیا و فرهنگیان استان به مناطق سیل‌زده خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد
مدارس خراسان رضوی؛ کانون‌های مهربانی برای کمک به سیل‌زدگان کشور

علیرضا مالک اشرفی به خبرنگار پانا گفت: به منظور جمع آوری و ارسال هدفمند کمک به هموطنان سیل زده پویش فرهنگی اجتماعی "هر مدرسه یک کانون مهربانی" در مدارس خراسان رضوی برگزار می شود.

وی گفت: دانش آموزان و فرهنگیان به عنوان پیشگامان انسان دوستی و کمک به هم نوع با منش یاری و مهربانی در این حادثه نیز در کنار هموطنان هستند تا اگر امواج سهمگین سیل عزیزان فرهنگی و دانش آموز را بی خانمان کرد مدرسه خود را به کانون مهربانی برای همدلی با این عزیزان تبدیل کنند.

وی ادامه داد: در این پویش صرفا کمک های غیر نقدی جمع آوری و ارسال می شود. از جمله لوازم مورد نیاز سیل زدگان می توان به البسه و پوشاک نو، پتو، فرش، زیرانداز، مواد خوراکی و غذایی بسته بندی شده با تاریخ مصرف مدت دار، لوازم بهداشتی و شوینده و لوازم و التحریر اشاره کرد. اهدای وسایل و لوازم خانگی و برقی قابل استفاده و سالم نیز بلامانع است.

مالک اشرفی افزود: هدایا حداکثر در طول یک هفته از تاریخ 21 فروردین تا 28 فروردین جمع آوری خواهد شد. زنگ یاری و مهربانی نیز در ساعت 9 روز چهارشنبه 28 فروردین همزمان با میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان در مدارس منتخب ادارات نواخته می شود.

وی گفت: هدایای دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان با استفاده از ظرفیت تشکلهای دانش آموزی در مدارس جمع آوری می شود و جهت ارسال به مناطق سیل زده به کمیته امداد شهرستان تحویل خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: کمک های نقدی فرهنگیان استان نیز در صورت داوطلب بودن در قالب کسر از حقوق برای کمک به فرهنگیان عزیز آسیب دیده از سیل جمع آوری می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار