سیدمحمد بطحایی در جمع خبرنگاران در خوزستان:

1480 مدرسه در سیل اخیر آسیب دیده‌اند که حدود 1300 مدرسه نیاز به تعمیر و بازسازی دارد

از فضاهای آموزشی موقت مانند کانکس استفاده می‌کنیم تا مدارس آماده شوند

اهواز (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت که 1480 مدرسه ما در این سیل آسیب دیده‌اند که حدود 1300 مدرسه نیاز به تعمیر دارد و بازسازی دارد که تا مهرماه این کار را انجام خواهیم داد.

کد مطلب: ۹۰۵۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
1480 مدرسه در سیل اخیر آسیب دیده‌اند که حدود 1300 مدرسه نیاز به تعمیر و بازسازی دارد

سیدمحمد بطحایی در حاشیه بازدید از مدارس سیل‌زده استان خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: «هدف از این سفر بررسی خساراتی است که مربوط به وزارت آموزش و پرورش می‌باشد و نیز اقداماتی که همکاران بنده در زمینه پشتیبانی از هم‌وطنان آسیب‌دیده انجام داده‌اند، تا خدماتی که وزارت آموزش و پرورش می‌تواند انجام دهد با همکاران در میان گذاشته شود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: نوع خدماتی را که باید بعد از این داشته باشیم به دو دسته تقسیم کرده‌ایم، ضمن اینکه تعدادی از استان‌ها را آموزش و پرورش به عنوان معین استان خوزستان تعیین کردیم.

او افزود: یک نوع خدماتی است برای همکاران عزیزم که دچار مشکل شده‌اند و بالاخره در این اتفاق خود و خانه و خانه‌اشان آسیب دیده‌اند، امیدوارم این مشکل ادامه پیدا نکند اما اگر ادامه پیدا کند اولین اقدامی که باید انجام دهیم مساعدت برای اسکان همکاران است. پیش بینی هایی صورت گرفته است که براساس آن در سه محل و سه منطقه‌ای که امکانات ما اجازه دهد اقامتگاه ویژه همکاران فرهنگی را راه‌اندازی می‌کنیم تا به موازات آن بتوانیم خدمات را به همکاران در آن مراکز ارائه دهیم.

بطحایی ادامه داد: مساله دوم دانش آموزان عزیز است، این دانش‌آموزان با نزدیک شدن به پایان سال و اینکه سال تحصیلی هنوز تمام نشده است ما تصمیماتی را اتخاذ کرده‌ایم که ظرف دو سه روز آینده اعلام می‌شود و همچنین دانش آموزانی که خود را برای ورود به دانشگاه آماده کرده اند که خیلی نگرانی آنها بیشتر است. پیش بینی هایی صورت گرفته که این دانش آموزان در اردوهای جبرانی شرکت کنند. این اردوها برای دانش آموزان پایه دوازدهم احتمالا به صورت شبانه روز خواهد بود و آنها را آماده می‌کند که این اختلالی را که در این چند روز پیش آمده و احیانا اگر پیش بیاید جبران کنند و در آزمون مثل بقیه شرکت کنند.

او درباره نگرانی دانش آموزان از امتحانات نهایی نیز گفت: دانش آموزان به هیچ عنوان نگران نباشند ما همه جور تسهیلاتی را تا جایی که در توان مان باشد در نظر می‌گیریم که لطمه‌ای به آنها وارد نشود. اگر دانش آموزان پایه 12 به هر دلیلی در خرداد ماه نتوانستند در امتحانات نهایی شرکت کنند یا اینکه نتوانستند نتیجه قابل قبول را به دست بیاورند تلاش داریم تا انشالله در شهریور نمرات همین ماه به جای نمرات خرداد منظور شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همچنین تسهیلاتی از این قبیل که بخشی از آن هم مربوط به توافقی است که باید با وزارت علوم انجام دهیم که صحبت مقدماتی را من با وزیر علوم داشته‌ام و انشالله در این هفته یا اوایل هفته آینده نتیجه گیری و اعلام خواهیم کرد و همه اینها برای این است که بچه‌ها به هیچ وجه نگران ادامه تحصیل و امتحاناتشان نباشند

بطحایی افزود: همه جوره هم دولت و هم سایر دستگاه‌های حاکمیتی تلاش می‌کنیم تا بچه‌ها لطمه نخورند. برای بچه‌های خوزستان که در معرض این مشکل قرار گرفته‌اند هم تسهیلاتی را در برگزاری امتحانات‌شان برقرار خواهیم کرد، چاره‌ای جز این نداریم که معافیت‌هایی را از حیث محتوای درسی برای‌شان در نظر بگیریم. چون بچه‌ةای روستاها و ... حتی اگر ما امکانات را فراهم کنیم آنها امکان آمدن به کلاس و مدرسه را ندارند. بنابراین این تسهیلات را به زودی اعلام می‌کنیم.

او تاکید کرد: احتمالا یا امتحانات را به تاخیر خواهیم انداخت یا بخشی از محتواهای درسی را حذف خواهیم کرد. بیشترین نگرانی ما مربوط به دانش آموزان پایه 12 است که انشالله تسهیلاتی را برای آزمون ورودی آنها و همچنین اردوهای آموزشی و جبرانی به صورت شبانه‌روزی و ارائه کتاب‌های کمکی را پیش بینی و در اختیارشان قرار خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون امکان حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد، ما امکاناتی از قبیل کانکس، کتاب، لوازم التحریر و میز و نیمکت و .. را پیش‌‌بینی کرده‌ایم ولی با توجه به شرایطی که الان هست واقعا نمی توان پیش بینی کرد چه زمانی امکان آمد و شد بچه‌ةا در این مدارس فراهم خواهد شد. اگر خدای نکرده این شرایط استمرارپیدا کند بیشترین تمرکزمان را روی بچه‌های متوسطه و پایه 12 خواهیم گذاشت.

بطحایی ادامه داد: البته برنامه دیگری هم پیش بینی کرده‌ایم که اگر این شرایط ادامه پیدا کند آن برنامه را جایگزین خواهیم کرد و آن استفاده از روش مجازی برای دانش آموزان است. استان‌هایی که امکان این مهم را نداشته باشند مانند کرمانشاه سخت افزار لازم را در اختیارشان قرار خواهیم داد. در کرمانشاه هم تبلت‌هایی پیش بینی شد و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

او افزود: ولی همه باید منتظر باشیم که شرایط زندگی مردم به یک شرایط نسبتا ثابتی برسد و نگرانی‌هایی که مردم دارند برطرف شود و بعد انشالله بپردازیم به بحث مدرسه و دانش‌آموزان. در لرستان شرایط مقداری باثبات‌تر از خوزستان است. در لرستان تخریب‌هایی که صورت گرفته الان امکان بازسازی فراهم شده است، یعنی الان ما برای لرستان حدود 100 کانکس در نظر گرفته‌ایم که تعدادی ارسال شده و تعدادی هم امروز و فردا ارسال می‌شود. تعمیر و بازسازی مدارس را از هفته آینده آغاز می‌کنیم. حدود 120 مدرسه ما در کل کشور بر اثر سیل اخیر و بر اساس آخرین آمار، مدارسی هستند که نیاز به تخریب و بازسازی دارند. اینها قطعا برای مهرماه آماده نخواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: نزدیک 1480 مدرسه ما در این سیل آسیب دیده‌اند که حدود 1300 مدرسه نیاز به تعمیر و بازسازی دارد که تا مهرماه این کار را انجام خواهیم داد اما آن مدارس 104 تا 105 مدرسه‌ای که باید تخریب شوند به جای آنها ما از فضاهای آموزشی موقت مانند کانکس استفاده می‌کنیم تا مدارس آماده شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار