اجرای نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس در 7 استان

فریبرز حمیدی: با اعلام نتایج در پایان مرداد و ارائه گواهی صلاحیت حرفه‌ای و کارنامه شایستگی مشخص می‌شود مدیر در چه سطحی قرار گرفته و باید در چه دوره‌های آموزشی شرکت کند

تهران (پانا) - مشاور و جانشین وزیر در ستاد راهبردی مدرسه‌محوری از اجرای نظام سنجش و توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران، در سال تحصیلی جاری در هفت استان کشور و اعلام نتایج آن تا پایان مرداد خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۵۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس در 7 استان

به گزارش روابط عمومی مرکز ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، فریبرز حمیدی گفت: «در راستای تحقق سیاست مدرسه محوری و تفویض اختیار و هم چنین اجرای سند تحول بنیادین، نظام سنجش و توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران، در سال تحصیلی جاری در هفت استان کشور اجرا و نتایج آن تا پایان مرداد استخراج و اعلام می‌شود و در پایان گواهی صلاحیت حرفه‌ای در 5 سطح و همچنین نیم‌رخ و کارنامه شایستگی به مدیران ارائه می‌شود که نشان می‌دهد مدیر در چه سطحی قرار گرفته است و باید در چه دوره‌های آموزشی شرکت کند.»

او ادامه داد: «توانمندسازی مدیران مدارس، ایجاد روحیه خودباوری و خوداتکایی در مدیران، ایجاد فضای رقابتی با هدف شناسایی افراد مستعد و با‌انگیزه، زمینه‌سازی برای دست‌یابی به استانداردهای آموزشی و تضمین کیفیت از اهداف خروجی اجرای نظام سنجش و توسعه شایستگی‌های حرفه ای مدیران مدارس است.»

جانشین وزیر در ستاد راهبردی مدرسه محوری افزود: «یک تعریف اولیه از مدرسه محیط سازمان یافته و هدفمند است تا رشد فرد به گونه‌ای مدیریت شود تا فرد برای زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی آماده شود. ساز و کارهای مناسب این هدف باید مهیا شود که از مدرسه آغاز می‌شود. اگر مدرسه توانمندی تحت مدیریت توانمند داشته باشیم زیرساخت جامعه صالح را خواهیم داشت. این موضوع در سند تحول بنیادین آمده است. از طریق محورهای آموزش و توانمندسازی مدرسه، ارزیابی و تضمین کیفیت در مدرسه و انتخاب و انتصاب مدیران مدرسه ما به تحقق مدرسه صالح می‌رسیم تا بتوانیم هر مدرسه را جلوه عینی تعلیم و تربیت بدانیم.»

حمیدی گفت: «چارچوب‌هایی را در نظام سنجش شایستگی‌ها استخراج کردیم که شایستگی‌های عمومی و حرفه‌ای مدیران مدارس را می‌سنجند. در بخش ‏شایستگی‌های حرفه‌ای مولفه‌هایی چون شایستگی‌های دانشی، ارتباطی و مدیریت منابع گنجانده شده است‎.‎‏ نیازسنجی، مطالعه اسناد ‏بالادستی، مصاحبه با خبرگان، طراحی مدل شایستگی حرفه‌ای مدیران، تهیه و تدوین برنامه توسعه شایستگی‌های مدیران، تهیه ‏ابزارها و آزمون‌های مورد نیاز، تعیین مکان استقرار برنامه، آموزش ارزیاب‌ها، طراحی و استقرار سامانه، اعلام ‏فراخوان و تایید نهایی، انجام آزمون‌های عمومی و تحلیل رفتاری، اجرای ارزیابی توسط ارزیابان و در نهایت ارائه یک نیمرخ ‏شایستگی فرایندهای سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای مدیران مدارس هستند‎.‎»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار