هاشمی رفسنجانی:

ریاکاری و سوءاستفاده از احساسات دینی مردم، سیاسی‌کاری است

خبرگزاری پانا: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آیه «فبشّر عباد الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه» گفت: با استناد به اقوال مفسران «عبادی» بندگان خاص خدا هستند که همه حرف‌ها را می‌شنوند و از بهترین‌ها پیروی می‌کنند.

کد مطلب: ۹۰۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، اكبر هاشمی رفسنجانی امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی معاونت تبلیغات ستاد انتخاباتی خود، در تشریح روند حضور خود در همه انتخابات نظام اسلامی اظهار کرد: در هیچ مقطعی مثل این دوره از سوی اقشار مختلف مردم تحت فشار نبودم که وارد عرصه شوم.

وی ادامه داد: لازم می‌دانم از مردم بزرگوار در سراسر کشور و همه بزرگان علمی و دینی، علما و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی به ویژه بیت معزز امام راحل(ره) که طی این مدت مرا از طریق نامه، پیغام، بیانیه و تلفن مورد لطف و محبت خود قرار دادند، خاضعانه تشکر کنم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: طبع اسلام و منطق قرآن، تبادل آرا و انتخاب احسن است و من هم در این مقطع وقتی پیام‌های مراجع، علما و سخنان گروه‌ها و اصناف مختلف جامعه از زنان و مردان، کارگران و کشاورزان، دانشگاهیان و حوزویان و به خصوص شوق و اشتیاق جوانان را دیدم و شنیدم، با علم به موانع آشکار و پنهان پیش رو و آگاهی از مشکلات کشور در ابعاد داخلی و خارجی، نمی‌خواستم بین مردم، وجدان خودم و بارگاه الهی شرمنده شوم و خدا را شکر که به وظیفه‌ام عمل کردم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری، در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به مشکلات و معضلاتی که طی سالهای اخیر برای کشور و مردم ایجاد شد، گفت: بیداری عمومی و هوشیاری مردمی که طی سالهای اخیر و در مواجهه با شعارهای بدون پشتوانه ایجاد شد، یکی از بهترین سرمایه‌های نظام اسلامی برای ضرورت حاکمیت عقل و تدبیر در امور اجرایی است.

هاشمی رفسنجانی، ریاکاری‌ها و تمسک به خرافات و سوءاستفاده از احساسات پاک مردم در مسائل دینی و فرهنگ انتظار را از شیوه‌های نخ‌نما شده را سیاسی‌کاری دانست و افزود: مردم در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که تلفیق تمدن ایرانی و فرهنگ اسلامی، نمی‌گذارد دروغ و تهمت، حاکمیت پایدار داشته باشند. وقتی موج‌سازی‌ها فرو نشست و حباب‌ها از بین رفت، دریا به ذات خویش که رجوع به قطرات آب است، برمی‌گردد.

وی با اشاره به افراط‌کاری‌های خوارج در زمان حضرت علی(ع) که منجر به شهادت ایشان در محراب مسجد کوفه و هنگام نماز شد، گفت: تحجر وقتی سبک و سیاقی در تفکرات شد، در طول تاریخ تداوم یافت و در انقلاب اسلامی هم با اینکه شخصیتی چون امام(ره) آن را رهبری می‌کرد، بقایای این تفکر زمانی و حتی الان در سطح جامعه هستند و کارهای خود را برخی آگاهانه و گروهی دیگر ناآگاهانه، قربةالی‌الله انجام می‌دهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش پایانی سخنان خود با تشکر از زحماتی که افراد و اشخاص مختلف برای تهیه مقدمات برگزاری ستاد و خلق حماسه سیاسی کشیده‌اند، گفت: یکی از اهداف حضور من در بُعد سیاست خارجی، کم کردن کینه‌های مذهبی و تقویت وحدت بین شیعه و سنی در جهان اسلام بود که همین هدف، اجر ما و شما را در دنیا و آخرت خواهد داد.

بر اساس این گزارش، در آغاز این دیدار، معاون تبلیغات ستاد انتخابات هاشمی رفسنجانی گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌ها ارائه کرد و پس از آن چند تن از حاضران به بیان دیدگاه‌های خویش درباره مسائل مختلف پرداختند.

هاشمی رفسنجانی در منزل مادر شهید کاظم داودزاده

اكبر هاشمی رفسنجانی همچنین شب گذشته با حضور در منزل شهید سرافراز اسلام کاظم داودزاده، ضمن دیدار با اعضای خانواده آن شهید، درگذشت ام‌الشهید مرحومه حاجیه ملکه خانم هاشمی شریف‌آباد را به بازماندگان تسلیت گفت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با خانواده این شهید هشت سال دفاع مقدس از خداوند متعال برای آن مرحومه مغفوره علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار