حناچی: حل مشکل تمرکز در تهران نیازمند کمک دولت و حاکمیت است

قطعه جنوبی خط ۶ مترو تهران افتتاح شد

تهران (پانا)- با حضور رئیس جمهوری خط 6 مترو تهران افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۰۵۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
حناچی: حل مشکل تمرکز در تهران نیازمند کمک دولت و حاکمیت است

پیروز حناچی، صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از سه پروژه‌ بزرگ شهر تهران که با حضور رئیس‌جمهوری انجام شد، با بیان اینکه در نظر سنجی‌های صورت گرفته مردم تهران آلودگی هوا و ترافیک را دو معضل جدی عنوان کرده‌اند، گفت‌: علی‌رغم اینکه در تهران مشکلات زیادی داشتیم، اما سعی کردیم که حل این دو مطالبه مردمی را در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به این که پروسه توسعه حمل و نقل عمومی به خصوص مترو را اصلی‌ترین پاسخ به تقاضای مردمی دانستیم و تلاش کردیم که حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم، افزود: اکنون 2.5 میلیون سفر به صورت روزانه با مترو انجام می‌شود که باید این عدد به هفت میلیون سفر برسد، البته برای بهره‌برداری بهتر از خطوط مترو نیازمند تجهیز آن هستیم که افزایش تجهیزات نیز به خرید ارزی مربوط است و دولت باید در این زمینه کمک کند.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه توسعه مترو در تهران نیازمند تغییر نگاه است، اظهار کرد: علی‌رغم تمامی تلاش‌هایی که انجام داده‌ایم می‌توانم این را بگویم که نتوانستیم سهم خودروهای شخصی را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه ما تلاش می‌ کنیم که میزان تاثیرگذاری مترو را از 15 به 50 درصد برسانیم، گفت‌: اکنون 300 کیلومتر زیرساخت مترو داریم که تلاش می‌شود در راستای افزایش بهره‌وری آن اقدام کنیم.

حناچی خطاب به روحانی، افزود: مشکل تهران، مشکل تمرکز است و حل این مشکل نیازمند کمک هیات دولت و حاکمیت است که باید به شکل تعادل منطقه‌ای در کل کشور تقسیم شود که امیدواریم این مهم با کمک دولت صورت بگیرد.

وی در پایان صحبت‌های خود علاوه بر افتتاح خط 6 مترو به دو پروژه شهری و محیط زیستی که امروز باحضور روحانی به بهره‌برداری رسید اشاره و اضافه کرد: پروژه‌ دیگر 1250 هکتار کمربند فضای سبز است که یکی از راه‌های کنترل کلانشهرها نیز محسوب می‌شود و پروژه‌ دیگر احداث 324 واحد مسکونی «امید» در بافت فرسوده منطقه 18 است.

علی امام نیز با بیان این که امروز نیمه‌ جنوبی خط شش مترو تهران با ۳ ایستگاه به بهره‌برداری سید گفت: خط ۶ مترو ۳۲ کیلومتر است که از دولت آباد تا سولقان با ۲۷ ایستگاه امتداد یافته است.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال ۱۵ کیلومتر دیگر این خط با ۶ ایستگاه به بهره برداری برسد گفت: حمایت از تولیدات داخلی همواره مورد تاکید رهبری و مسئولان است که باید بگویم در بخش ساختمانی دستاوردهای زیاد داخلی کسب کردیم به گونه‌ای که متکی به تولیدات داخلی هستیم و در بخش تجهیزات نیز بخش زیادی از خط شش از تجهیزات داخلی ساخته شده که به عنوان مثال تهویه و سیگنالینگ توسط پیمانکاران داخلی ساخته شده است.

مدیرعامل مترو تهران با اشاره به ویژگی‌های خط ۶ مترو اظهار کرد: این پروژه در طول حفاری از نقاط جمعیتی زیادی گذشته است که خوشبختانه حادثه‌ای در این زمینه رخ نداد و همچنین برای کننترل ارتعاشات در زیر مراکز حساس بخصوص بیمارستان‌ها از تکنولوژی پابند ونگارد استفاده کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار