سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد:15 هزار میلیارد تومان مطالبات پرداخت نشده فرهنگیان از سال 82 تا کنون

با استانی شدن انتخابات، مردم به احزاب رای می دهند نه به فرد

تبریز (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: از سال 82 تا سال 97 بدهی دولت به فرهنگیان 10 هزار میلیارد تومان و در سال 97 نیز 5 هزار میلیارد تومان است.

کد مطلب: ۹۰۵۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد:15 هزار میلیارد تومان مطالبات پرداخت نشده فرهنگیان از سال 82 تا کنون

سید حمایت میرزاده صبح امروز در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در تالار معلم تبریز در خصوص استانی شدن انتخابات گفت: مجلس پی گیر استانی شدن انتخابات است که اگر مصوب شد رویکرد جدیدی را در انتخابات شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: استانی شدن انتخابات به مردم کمک می کند تا به جای فرد به برنامه ها و حزب خاصی که آن را می شناسند رای دهند.

رییس فراکسیون آموزش های مهارتی مجلس با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان "رونق تولید" از سوی مقام معظم رهبری ادامه داد: نصب بنرهای شعار سال یا برگزاری همایش هایی تحت این عناوین هیچ کمکی به برای رسیدن به تحقق اهداف نخواهند کرد.

میرزاده با بیان این که تولید آن موقع رونق می گیرد که هم تولید کننده و هم مصرف کننده از آموزش های لازم برخوردار باشند، گفت: هر سرمایه گذاری نمی تواند تولید گننده موفقی باشد و بایستی مهارت های لازم را داشته باشد از طرفی هم ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در بین مردم سبب رونق کارخانجات و ایجاد اشتغال برای جوانان می شود.

وی ادامه داد: فراکسیون آموزش های مهارتی مجلس، امسال پی گیر موضوع ممنوعیت خرید کالای خارجی در ادارات و دستگاه های دولتی است.

نماینده مردم گرمی در مجلس ادامه داد: توجه به رشته های مهارتی در آموزش و پرورش و دانشگاه ها از دیگر اولویت های فراکسیون آموزش های مهارتی مجلس در راستای تحقق شعار سال است.

میرزاده افزود: داشتن مهارت های لازم برای شغل مهم تر از کسب مدرک است و متولیان آموزش و پرورش باید به این موضوع توجه کافی داشته باشند.

وی در ادامه در خصوص مطالبات فرهنگیان نیز بیان کرد: از سال 82 تا سال 97 بدهی دولت به فرهنگیان 10 هزار میلیارد تومان و در سال 97 نیز 5 هزار میلیارد تومان است که در دیدار با آقای لاریجانی رییس مجلس همواره پی گیر این موضوع هستم.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: در دیدار با رییس مجلس همواره گفته ام تا این مطالبات پرداخت نشود برنامه هایی همچون رتبه بندی معلمان و افزایش حقوق فرهنگیان و حتی تغییر وزیر نیز نمی تواند مشکلی را حل کند.

میرزاده گفت: در جلسات اخیر دیدار با آقای لاریجانی تصمیم بر این شد تا فهرست و جزئیات مطالبات فرهنگیان با امضای وزیر را به سازمان برنامه و بودجه تحویل دهم و با توجه به این که میزان بدهی مبلغ کلانی است پس از برسی های لازم توسط سازمان برنامه و بودجه و توافق بین این دو ، معوقات فرهنگیان پرداخت شود و در سال 98 پرونده بخشی از این مطالبات بسته شود.

وی گفت: موازی کاری های پرهزینه در آموزش و پرورش بیداد می کند و باید این تشکیلات با تفویض اختیارات و تمرکز زدایی کوچک شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار