مسافران نوروزی بازگشت سفر‌های خود را مدیریت کنند

قم (پانا)- جانشین فرماندهی انتظامی استان قم با توجه به قرارگرفتن به روزهای پایانی سفرهای نوروزی، گفت : مسافران عزیز به منظور کاهش ترافیک، زمان بازگشت خود را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند.

کد مطلب: ۹۰۵۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
مسافران نوروزی بازگشت سفر‌های خود را مدیریت کنند

سرهنگ "صیاد درویشی" با اشاره به وضعیت جوی بارانی و برفی بسیاری از جاده‌های کشور و آغاز موج بازگشت سفرهای نوروزی اظهار کرد: لازم است رانندگان برای سفری ایمن قبل از حرکت از شرایط اقلیمی مسیر و مقصد از طریق رسانه‌ها آگاه بوده و تجهیزات ایمنی، اعم از پوشاک و خوراک مناسب به همراه داشته باشند.
سرهنگ درویشی افزود: در روزهای پایانی سفرهای نوروزی، خستگی و عجله مسافران برای بازگشت به شهرهای خود عامل مهمی در افزایش ترافیک و تصادفات بوده، از این رو مدیریت سفر موجب کاهش ترافیک و پیشگیری از هرگونه حوادث جاده ای می شود.
وی با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی، به رانندگان هشدار داد: ضمن همراه داشتن تجهیزات لازم با دقت و آمادگی بیشتری رانندگی کنند و توصیه های پلیس را جدی بگیرند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه مدیریت سفر در کاهش تصادفات نوروزی موثر است،تاکید کرد: مسافران عزیز به منظور کاهش ترافیک،زمان بازگشت خود را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند.
سرهنگ درویشی با اشاره به این موضوع که خستگی و خواب آلودگی از مهمترین علت های تصادفات است، بیان داشت: استفاده از تلفن همراه و خوردن و آشامیدن هنگام رانندگی از جمله مواردی است که به شدت موجب کاهش دقت راننده می‌شود، بنابراین انتظار داریم رانندگان از این‌گونه رفتارهای پرخطر دوری کنند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه رانندگان معمولاً در ابتدای سفر احساس خستگی نمی‌کنند، تصریح کرد: با گذشت زمان ممکن است در اثر خستگی و خواب آلودگی توجه و دقت رانندگان کاهش یابد، هرچند که بیدار باشند و در چنین مواقعی یک استراحت کوتاه و یا استراحت هر دو ساعت یکبار می‌تواند در کاهش خواب آلودگی و خستگی بسیار مؤثر باشد.
سرهنگ درویشی با تاکید بر بستن کمربند ایمنی تمام افراد در وسیله نقلیه به رانندگان توصیه کرد: با بستن کمربند‌ها در هنگام سفر با اتومبیل، خودتان را بیمه کنید و رانندگان ابتدا کمربند ایمنی خود را ببندند و سپس از دیگر سرنشینان خودرو بخواهند تا کمربند ایمنی خود را ببندند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار