مدیرعامل شرکت آب منطقەای استان کردستان خبرداد:

سد قشلاق سنندج سرریز شد

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت آب منطقەای استان کردستان می‌گوید با توجه به بارش شدید باران و برف در روزهای گذشته حجم مخزن سد قشلاق سنندج پر شده و همین امر باعث سرریز سد شد.

کد مطلب: ۹۰۵۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
سد قشلاق سنندج سرریز شد

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، کامران خرم با بیان اینکه روز چهاردهم فروردین سد قشلاق سنندج سرریز کرد، اظهار داشت: در حال حاضر دبی آب خروجی سد قشلاق سنندج حدود ۳۳ مترمکعب است.

وی افزود: بیشتر حجم مخزن سدهای سطح استان با توجه به بارندگی‌های چند روز گذشته پر هستند و سدهای گاران،زریوار، زیویه، سورال، بانه و قشلاق سرریز کردە اند.

مدیرعامل شرکت آب منطق‌های استان کردستان ادامه داد: با توجه به پیش بینی‌های به عمل آمده در راستای کنترل سیلاب‌های احتمالی از روز ۱۲ بهمن ماە سال گذشتە خروجی‌های سد قشلاق سنندج باز شد که با این کار سیل اخیر پشت سد مهار شد.

خرم در خصوص زمین‌های کشاورزی و خانه باغ‌هایی که در اثر سرریز سد قشلاق به زیر آب رفتند نیز بیان کرد: خانه باغ‌هایی که در حال حاضر در مسیر رودخانه خروجی سد قشلاق زیر آب رفته‌اند بطور ۱۰۰ درصد در حریم رودخانه هستند و قبلاً به آنها در این خصوص اخطار داده شده بود.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: ارتفاع سد قشلاق سنندج ۸۱ متر، طول تاج آن ۳۰۳ متر و حجم مخزن آن ۲۱۵ میلیون مترمکعب است که ۱۰۰ درصد آن پر شد و روز گذشته نیز سرریز کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار