فرماندار شهرستان قروه خبر داد:

روشنایی در روستاهای قروه برقرار شد

تهران (پانا) -  فرماندار قروه از ادامه افزایش خسارت‌های برف خبر داد و اعلام کردروشنایی در تمام روستاهایی که دچار خاموشی بودند، برقرار شده است.

کد مطلب: ۹۰۴۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
روشنایی در روستاهای قروه برقرار شد

به گزارش مهر، موحد امان‌اللهی از افزایش خسارت‌های بارش سنگین برف در شهرستان قروه خبر داد و افزود: از شامگاه دیروز تا کنون تعداد ۹ واحد مسکونی دیگر تخریب شدند و در مجموع از زمان آغاز بارش برف تا به این لحظه ۱۵۶ واحد مسکونی که خالی از سکنه بوده‌اند تخریب گردیده‌اند.

به گفته وی در این چند ساعت ۱۲ مورد به مجموع تخریب شدن جایگاه‌های دام اضافه شدند و تعداد جایگاه‌های دام تخریب شده به ۲۱۳ مورد رسید و همچنین ۱۶ انبار علوفه دیگر هم تخریب شدند و در مجموع میزان تخریب انبار علوفه در شهرستان ۲۸۰ مورد ثبت گردید.

امان اللهی در ادامه میزان آسیب دیدگی را در همان تعداد قبلی دانست و گفت: میزان آسیب دیدگی به نسبت دیشب تغییری نکرده و در حال حاضر تعداد ۲۲۵ واحد مسکونی، ۸۹ جایگاه نگهداری دام و ۲۳۳ انبار علوفه دچار آسیب شده‌اند.

همچنین وی از شکسته شدن بیش از ۱۲۰ تیر برق فشار ضعیف و متوسط و سقوط کردن چندین دستگاه ترانس برق بر اثر بارش سنگین برف در قروه خبر داد و افزود: مشکل خاموشی ۳ روستای «سرقل، تکیه سفلی و علیا» هم رفع شد و در حال حاضر روشنایی به صورت کامل در تمامی روستاها برقرار بوده و البته تعدادی از این روستاها به دلیل شکسته شدن تیرهای چراغ برق فعلاً با ژنراتور برق مشکلشان رفع شده است.

امان اللهی به بازگشایی راه‌های روستایی هم اشاره کرد و یادآور شد: از ۳۱ روستایی که محصور در برف بودند تنها راه روستای «تازه آباد اوریه» بسته مانده و مابقی بازگشایی شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران قروه در خاتمه از سعه‌صدر مردم شهرستان قروه به ویژه اهالی روستاهایی که بر اثر بارش سنگین برف در این مدت زیرساخت روستای آنان از قبیل راه مواصلاتی، برق یا آب شرب دچار مشکل شده بودند، تشکر کرد.

لازم به ذکر است از زمان آغاز بارش شدید برف در قروه تا کنون یک نفر بر اثر بی احتیاطی فوت و تعداد ۱۵ رأس دام هم تلف شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار