آیین رونمایی از تندیس سردار شهید علیمردان خان بختیاری در مسجدسلیمان برگزار شد

مسجدسلیمان (پانا) - با حضور مردم و مسئولین شهری آیین رونمایی از تندیس اسطوره مقاومت و مبارزه با استبداد و مظهر شجاعت و ایمان سردار شهید علیمردان خان بختیاری برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۴۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آیین رونمایی از تندیس سردار شهید علیمردان خان بختیاری در مسجدسلیمان برگزار شد

حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان چنین اقدامات فرهنگ سازی را در جهت امید به جوانان و معرفی اسطوره ها به نسل های آینده بسیار مفید دانست و گفت: شهید علیمردان خان بختیاری نماد مبارزه با استبداد رضا خانی ست و علاوه بر نسل های آینده، مهمانان و توریست هایی که از این شهر دیدن می کنند وقتی از کنار این تندیس می گذرند کنجکاوی اشان باعث خواهد شد شناخت بیشتری از این قهرمان بختیاری تبار پیدا کنند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که شهید علیمردان خان بختیاری عاشق ایران بود و ایشان برای سنن ایلی و ملی قیام کرد ادامه داد: بختیاری شخصیت هایی چون علیمردان خان، بی بی مریم، بهنام محمدی، شیخ پیاده بسیاری دارد که شاید ناشناخته باقی مانده باشند و این وظیفه ماست که با اقداماتی این چنینی و برگزاری کنگره این شخصیت های بزرگ را به مردم و نسل های آینده معرفی نماییم .

امینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مسجدسلیمان در ابعاد مختلف ظرفیت های بالایی دارد گفت: چشم اندازهای صنعتی همچون موزه نفت، چشم اندازهای مذهبی همچون امامزادگان هفت شهیدان(ع)، چشم اندازهای گردشگری مثل طبیعت زیبا، آثار باستانی و برگزاری جشن های بزرگ نورزوی توسط طوایف مختلف می تواند به جذب توریست در این شهرستان کمک کرد مهم شناسایی این ظرفیت هاست که اهالی فرهنگ و هنر باید به خوبی به جامعه معرفی کنند .

روح الله جلیلی سخنگو و عضو شورای شهر مسجدسلیمان نیز در سخنانی با تبریک عید سعید باستانی نوروز گفت: قرار است با تایید شورای نامگذاری میدان ۵ بنگله را به نام میدان شهید علیمردان خان نامگذاری نماییم. وی همچنین از آغاز ساخت تندیس سردار بی بی مریم بختیاری در آینده نزدیک نام برد و گفت: این تندیس بزرگ ترین تندیس خاورمیانه خواهد بود که امیدواریم بتوانیم هر چه سریع تر این کار را به سرانجام برسانیم.

در پایان جلسه با هنرنمایی هنرمندان حاضر در این جلسه و خواندن سرود های محلی بختیاری پایان یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار