مدیرکل انتقال خون استان سمنان:

تجهیزات انتقال خون بومی سازی شود

سمنان (پانا) - مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: بیشتر تجهیزات مصرفی انتقال خون مانند کیسه های خون و کیت های آزمایشگاهی وارداتی هستند و تحت تاثیر مستقیم ارز و دلار قرار دارد از این رو بومی سازی در پیشگیری از مشکلات اثرگذار است.

کد مطلب: ۹۰۴۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تجهیزات انتقال خون بومی سازی شود

پژمان صالحی فرد، مدیرکل انتقال خون استان سمنان، افزود: استان سمنان از لحاظ قابلیت های صنعتی، جغرافیایی و دسترسی به نیمی از استان های کشور ظرفیت راه اندازی واحد تولیدی تجهیزات انتقال خون مانند کیسه خون را دارد.

وی ادامه داد: اکنون در کشور واحد تولیدی در زمینه تولید تجهیزات پزشکی مورد نیاز در انتقال خون فعالیت دارد اما میزان تولید کیسه های خون در این واحد تولیدی جوابگوی نیاز انتقال خون کشور نیست.

وی ابراز داشت: سازمان انتقال خون سالانه به بیش از سه میلیون کیسه خون نیاز دارد و برای تامین این نیاز، تمام کیسه های تولید شده در کشور را خریداری می کند اما کافی نیست.

صالحی فرد تصریح کرد: واحد تولیدی داخلی در زمینه تولید تجهیزات برودتی مورد نیاز انتقال خون مانند سانتریفیوژها، یخچال و فریز راه اندازی شده اما مواد اولیه مورد نیاز این واحدهای تولیدی وارداتی است.

وی خاطر نشان کرد: امسال با وجود تحریم ها در زمینه تامین تجهیزات برای انتقال خون در کشور مشکلی وجود نداشته و کیسه خون به اندازه کافی موجود است و انتقال خون با رعایت استانداردها و دقت زیاد ارائه خدمت کرده است.

مدیرکل انتقال خون سمنان گفت: بومی سازی دانش ساخت تجهیزات انتقال خون در عبور از تحریم ها و مدیریت هزینه مهم و اثرگذار است و باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار