معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد

بازدید بیش از ۱۷۵ داروخانه در سطح استان فارس از ۲۸ اسفند ۹۷ تاکنون

شیراز (پانا)_با توجه به پیش بینی های انجام شده در خصوص نیازهای احتمالی و تامین دارو و تجهیزات پزشکی در ایام نوروز، برای رفاه حال مردم استان فارس و تکریم هرچه بهتر مسافران نوروزی، از نزدیک به ۲ ماه پایانی سال ۹۷ با هماهنگی انجام شده با شرکت های پخش تامین دارو و تجهیزات در سطح استان و کشور، ذخیره سازی لازم در انبارهای دارویی مرکزی و بیمارستانها انجام شد.

کد مطلب: ۹۰۴۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
بازدید بیش از ۱۷۵ داروخانه در سطح استان فارس از ۲۸ اسفند ۹۷ تاکنون

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون غذا و دارو دانشگاه گفت: در خصوص تامین «سرم» نیز با هماهنگی یکی از شرکت های تامین کنندگان انواع سرم، ذخیره سازی لازم انجام شده تا بیمارستان ها برای چندین ماه، مشکلی نداشته باشند.

دکتر «محمدجواد خشنود» افزود: علی رغم بروز ناگهانی حادثه سیل از لحاظ اقلام ضروری کمبودی مشاهده نشده و اقلام دارویی خاص نیز، از سوی مدیران و کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه، به صورت روزانه پیگیری می شود.

او اعلام کرد: پس از وقوع سیل، به سرعت نشست های هماهنگی انجام شده و با هماهنگی انجمن داروسازان در اقدامی خودجوش، از سوی داروسازان در داروخانه ها و شرکت های پخش، اقلام بهداشتی، دارویی و شیر خشک برای سیل زدگان تامین و در کمپ ها توزیع شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه با تقدیر از احساس مسوولیت جامعه داروسازان در خصوص این حادثه دلخراش، تداوم کمک های انسان دوستانه را خواستار شد و گفت: پیگیری و هماهنگی های لازم برای تامین دارو، اقلام بهداشتی، شیر خشک و دیگر نیازهای سلامت محور، به صورت شبانه روزی انجام می شود.

خدمات رسانی دارویی در ایام تعطیلات نوروز

مشاور و جانشین معاون غذا و دارو دانشگاه نیز با بیان اینکه نیازهای دارویی مراکز درمانی به صورت شبانه روزی رصد می شود، گفت: تامین به موقع اقلام دارویی در سطح استان، از اولویت های اصلی مسوولان معاونت غذا و دارو دانشگاه بوده و اعلاوه بر داروخانه های بیمارستانی ،نبار دارویی و داروخانه ویژه این معاونت نیز در تمامی روزهای تعطیل و غیرتعطیل فعال است و خدمات رسانی موردنیاز را به مردم و مسافران ارایه می دهند. همچنین میز خدمت در خصوص راهنمایی کمبودهای دارویی و ارائه تخفیف به بیماران خاص نیز در تمامی روزهای تعطیل و غیر تعطیل فعال می باشد .

دکتر «مهدی خسروی»درباره خدمات رسانی هر چه بهتر به مناطق درگیر سیل، توضیح داد: علاوه بر داروخانه های شبانه روزی، هماهنگی لازم برای فعال بودن چندین داروخانه روزانه برای خدمات رسانی دارویی نیز، انجام شده است.

او با اعلام اینکه از بیست و هشتم اسفند ۹۷ تا هشتم فروردین ۹۸، چهار مورد بازدید از شرکت های پخش و توزیع مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی، ۲۶ مورد بازدید از مراکز و کارخانجات تولیدی مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی و ۳ مورد نمونه برداری از فرآورده های سلامت محور مشکوک در سطح عرضه انجام شده است، اضافه کرد: ۱۳۱ مورد بازدید از داروخانه های خصوصی و ۴۷ مورد بازدید از داروخانه های بیمارستانی در سطح استان فارس نیز، از دیگر اقدام های انجام شده از سوی بازرسان و کارشناسان این معاونت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار