کمک 130 میلیارد ریالی مردم به هلال احمر برای سیل‌زدگان گلستان

تهران (پانا) - رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر رقم کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان استان گلستان را تا امروز اعلام کرد.

کد مطلب: ۹۰۴۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد
کمک 130 میلیارد ریالی مردم به هلال احمر برای سیل‌زدگان گلستان

به گزارش ایرنا، مرتضی سلیمی امروز جمعه در نشست با خبرنگاران در هلال احمر گرگان اظهار داشت: این کمک ها به حساب هلال احمر ( ۹۹۹۹۹) واریز شده که با توجه به نیاز سیل زدگان پس از تبدیل به کالا و اقلام مورد نیاز، میان آن ها توزیع خواهد شد.
وی بیان کرد: خطر سیل از شهرستان گمیشان برطرف شده اما اقدامات احتیاطی همچنان مورد توجه قرار دارد بر همین اساس برخی خانه ها تخلیه و آسیب دیدگان در کمپ های موقت اسکان داده شدند.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: تقریبا همه استان های کشور از هفته گذشته تاکنون گرفتار سیل و بارش های شدید هستند که در بسیاری از استان ها خدمات هلال احمر به آسیب دیدگان حوادث ارایه شد.
سلیمی ادامه داد: در ۶ روز گذشته که بارش های شدید به اوج خود رسید هلال احمر در ۳۱۲ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و جاده های کوهستانی کشور به ۶۹ هزار و ۴۲ هموطن امدادرسانی کرد.
وی گفت: از این تعداد ۳۳ هزار و ۳۸۸ نفر اسکان اضطراری یافتند، ۳۵ نفر به مراکز درمانی منتقل شده و ۳۰۴ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.
رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به بارش برف روزهای گذشته در برخی جاده های کشور گفت: در ۶ روز گذشته ۲۲۲ خودرو گرفتار از برف نجات یافتند و به افراد گرفتار کمک های لازم ارایه شد.
سلیمی اضافه کرد: خدمت رسانی امدادی به مردم حادثه دیده سیل و بارش های شدید هفته گذشته با یک هزار و ۱۲۴ تیم عملیاتی مشتمل بر ۴ هزار و ۳۸۳ امدادگر همچنان ادامه دارد.
وی گفت در این مدت علاوه بر تخلیه 421 منزل از آب، یک هزار و ۵۳۱ دستگاه چادر، ۱۳ هزار و ۷۸۳ تخته پتو، ۲۸ هزار و ۹۶۶ بطری آب، ۴ هزار و ۹۸۶ بسته غذایی، ۳۴ هزار و ۴۰۲ قوطی کنسرو، ۳۷ هزار و ۶۱۶ قرص نان، ۱۷۲ کیلوگرم خرما، ۱۵ هزار و ۹۰۵ کیلوگرم برنج، ۴ هزار و ۷۵۲ کیلوگرم حبوبات، ۳ هزار و ۷۱۳ کیلوگرم روغن و ۴ هزار و ۲۰۸ کیلوگرم قند و شکر بین حادثه دیدگان توزیع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار