استاندارفارس: سیل شیراز حاصل ده دقیقه بارندگی بود

شیراز (پانا) - استاندار فارس با بیان اینکه تا پایان تعطیلات نوروزی همچنان آماده باش نیروهای امدادی و اجرایی برقرار است، گفت: در حادثه سیل شیراز بالغ بر ۱۵۰ خودرو دچار آسیب شد.

کد مطلب: ۹۰۳۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
استاندارفارس: سیل شیراز حاصل ده دقیقه بارندگی بود

عنایت‌الله رحیمی در ستاد مدیریت بحران استان که با حضور محمدباقر نوبخت؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، آیت‌الله علوی؛ وزیر اطلاعات و دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد به روند برنامه ریزی‌ها پیش از بروز حادثه سیلاب شیراز اشاره و خاطرنشان کرد: در ستاد بحران تصمیماتی در این جلسات گرفته شده بود که به ستاد بحران کشور نیز ارسال شده بود و پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از خطرات احتمالی اتخاذ شده بود.

نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: علی‌رغم اخطارهای قبلی واقعه تاسف باری را شاهد بودیم.از ساعت ١٠:٣٠ صبح بارش‌ها آغاز شد و به مدت ١٠ دقیقه بارش شدید موجب بروز خسارات جانی و مالی شد.

وی با اشاره به موقعیت قرارگیری شیراز در یک خط القعر و محصور شدن توسط ارتفاعات، عنوان کرد: در کمتر از ١٠ دقیقه روان آب‌ سنگینی شکل گرفت.

استاندارفارس با بیان این که ١٥٠ خودرو در این حادثه دچار خسارت شدند، گفت: مجموعه‌های سپاه و ارتش و امدادگران هلال احمر به سرعت ورود کردند و پس از تخلیه محل حادثه، آب کمتر از نیم ساعت حرکت کرد و از محدوده خارج شد.

رحیمی ادامه داد: مجموعه خودروهای حادثه دیده به سرعت از طریق تریلرها انتقال داده شدند و تعداد زیادی از مصدومین نیز به بیمارستان مادر و کودک در نزدیکی محل حادثه منتقل شدند.

استاندار فارس گفت: برآورد خسارات توسط دستگاه‌های مسئول بلافاصله پس از پایان بارندگی باید صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که در همان ساعات اولیه کل صحنه به حالت اولیه بازگشت و اجساد تحویل پزشکی قانونی داده شد، خاطرنشان کرد: مسافران آسیب دیده در مراکز و اماکن اقامتی اسکان داده شدند.

وی تاکید کرد: تمهیدات لازم برای برآورد خسارت خودروها و بیمه اندیشیده شده است.

او ادامه داد: تا پایان روز چهارشنبه هفتم فروردین بارش‌ها به شکل پراکنده در اکثر نقاط استان ادامه دارد.

استاندار فارس از شهروندان و مسافران نوروزی خواست تا از رانندگی در طول شب خودداری و در مراکز اقامتی مشخص شده اسکان یابند تا سفر ایمنی داشته باشند.

رحیمی گفت: پایش و مراقبت از سدها، کنترل ترافیک در معابر و جاده ها، اطلاع رسانی هدفمند از طریق صداوسیما، تامین سوخت مورد نیاز مردم، تداوم درمان آسیب دیدگان سیلاب اخیر، تامین اسکان مورد نیاز مردم و مسافران و تامین خدمات شهری مناسب از جمله وظایفی است که باید در روزهای آینده مورد توجه دستگاه‌های استان قرار داده باشد.

وی از مردم استان فارس به ویژه شهر شیراز به دلیل مهمان نوازی و مشارکت فعال و دلسوزانه در رسیدگی همه جانبه به مشکلات آسیب دیدگان از سیلاب اخیر تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار