جشنواره موسیقی اصیل کُردی در کندوله برگزار می‌شود

تهران (پانا)- جشنواره بزرگ موسیقی و آواهای اصیل کردی با حضور هنرمندانی از استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام، نهم فروردین در روستای کرتویج کندوله برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۰۳۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره موسیقی اصیل کُردی در کندوله برگزار می‌شود

به گزارش ایسنا، یاور عبیری، مدیر اجرایی این جشنواره از برنامه‌ریزی برای اجرای جشنواره بزرگ موسیقی و آواهای اصیل کردی خبر داد و گفت: این جشنواره قرار است توسط اقامتگاه بوم گردی آرتیندینور، ۹ فروردین در روستای کرتویج برگزار شود.

وی با بیان اینکه در این جشنواره هنرمندان مطرح عرصه موسیقی استان اجرای برنامه خواهند داشت، گفت: علاوه بر هنرمندان کرمانشاهی، تاکنون ۱۰ گروه موسیقی از استان‌های کردستان و ایلام برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیر اجرایی جشنواره بزرگ موسیقی اصیل کردی اعلام کرد: در این جشنواره اجرای سازهای تنبور، دف نوازی، ساز و دهل، چمری و … به عنوان انواع موسیقی اصیل کردی و همچنین اجرای آئین‌های بومی را خواهیم داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه با تورهای گردشگری مختلفی برای حضور گردشگران در این جشنواره رایزنی انجام داده ایم، گفت: در کنار برگزاری جشنواره، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات کرمانشاه همچون روغن حیوانی، بژی، نان ساجی و پخت انواع آش‌های محلی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

مدیر اقامتگاه بوم گردی آرتین دینور همچنین از اجرای چهار جشنواره مختلف توسط این اقامتگاه طی سال ۹۷ خبر داد و گفت: خوشبختانه اجرای این جشنواره‌ها باعث افزایش آمار ورود گردشگران به بخش کندوله شده که این امر رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی مناسبی را نیز برای مردم روستا در پی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار