برپایی جشنواره «شیرازِ از گل بِهترو» در گذر حافظیه

شیراز (پانا) - معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از برگزاری جشنواره "شیراز از گُل بِهترو" در محور حافظیه شیراز خبر داد و افزود: این جشنواره نشاط اجتماعی مسافران و شهروندان را به دنبال دارد.

کد مطلب: ۹۰۳۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
برپایی جشنواره «شیرازِ از گل بِهترو» در گذر حافظیه

جمشید رضایی با اشاره به جایگاه مهم شیراز در زمینه گردشگری و اینکه همواره یکی از مقاصد گردشگران داخلی و خارجی است، اظهار کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در محور حافظیه شیراز اجرا می‌شود.

وی با تصریح اینکه این برنامه‌ها بر روی پنج سکو اجرا می‌شود، افزود: دو سکو که در مقابل آرامگاه حضرت حافظ قرار دارد به صورت نمایشگاهی و سه سکوی دیگر به صورت فعالیت‌های اجرایی، برنامه‌های خود را به مخاطبان ارائه می‌دهند.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه یکی از سکوهای نمایشگاهی به اکران سردیس‌های مشاهیر بزرگ کشور از مشاهیر قدیم و کلاسیک تا مشاهیر معاصر اختصاص یافته است، عنوان کرد: در این جایگاه، مسافران و شهروندان با مشاهیر بزرگ آشنا می‌شوند.

رضایی با اشاره به اینکه یکی دیگر از سکوهای نمایشگاهی به معرفی صنایع دستی فاخر شیراز می‌پردازد، بیان کرد: با توجه به اینکه شیراز قطب برخی صنایع دستی از لحاظ هنری در کشور است و تولید این صنایع دستی با دیگر شهرها متفاوت است زیرا در برخی شهرهای کشور اینگونه صنایع دستی با هدف تجاری و اقتصادی تولید می‌شود و بعد هنری آن کمرنگ‌تر است از این رو خاتم شیراز، کاشی هفت رنگ شیراز جُوَک‌کاری شیراز و غیره به مسافرانی که از جای جای کشور به شیراز سفر کردند معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه سه سکو و جایگاه دیگر به اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی اختصاص یافته است، اظهار کرد: اجرای نمایش، نقالی، تئاتر، نمایش عروسکی، پرده‌خوانی ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، مرشدخوانی، اجرای ضرب زورخانه‌ای، شعرخوانی و مشاعره از جمله‌ی این برنامه‌ها است.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: استقبال مسافران و گردشگران و همچنین شهروندان از برنامه‌های مشاعره و شعرخوانی بسیار خوب است و مرشدخوانی نیز متناسب با ایام نوروز و آئین ویژه این ایام انجام می‌شود.

رضایی با بیان اینکه بخشی از این محور به سوغات ادب شیراز و معرفی آن می‌پردازد، تصریح کرد: با توجه به اینکه شیراز پایتخت فرهنگی ادبی است و افتخار شیراز تنها به سعدی و حافظ نیست و شاعران معاصر بسیاری در این شهر هستند که زیر سایه سعدی و حافظ مهجور ماندند، در این بخش چهره‌های ادبی شیراز معرفی و آثار آنها به عنوان سوغات ادب به مسافران و گردشگران ارائه می‌شود.

جشنواره «شیراز از گل بهترو» که از اول فروردین فعالیت خود را آغاز کرده تا 15 فروردین همه روزه از ساعت 9 صبح تا 22 برنامه‌های خود را ارائه می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار