در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

از منع رفیق‌بازی تا شفافیت؛ توصیه‌های‌‌ قهرمان سابق کشتی آزاد جهان به رئیس آینده فدراسیون کشتی

فلاح: رسول خادم تیر خلاص را خودش به خودش زد/ قانون‌مندی و شفافیت خیلی وقت است در کشتی گم شده است

تهران (پانا) – اکبر فلاح، قهرمان سابق کشتی آزاد جهان، به فردی که قرار است ریاست فدراسیون کشتی را بر عهده بگیرد توصیه کرد اگر قصد دارد شکست نخورد، از رفیق‌بازی در این فدراسیون خودداری کند.

کد مطلب: ۹۰۳۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
از منع رفیق‌بازی تا شفافیت؛ توصیه‌های‌‌ قهرمان سابق کشتی آزاد جهان به رئیس آینده فدراسیون کشتی

چند ماه از جدایی رسول خادم از فدراسیون کشتی می‌گذرد و به انتخابات این فدراسیون با پایان ثبت‌نام نامزدهای مطرحی مانند علیرضا دبیر نزدیک می‌شویم. در این بین سوالی که هنوز بی‌جواب مانده این است که علت استعفای رسول خادم چه بود و به عبارت دیگر چرا خادم پستی را که به زحمت بدست آورده بود وادار به استعفا از آن شد.

اکبر فلاح در گفت‌وگو با پانا درباره عملکرد رسول خادم در فدراسیون کشتی گفت: من اعتقاد داشتم رسول باید تا المپیک ۲۰۲۰ در فدراسیون کشتی باید می‌ماند و کارهای نیمه‌تمام خود را تمام می‌کرد. او این حق را داشت که ریاست فدراسیون را در دو دوره چهار ساله به پایان برساند.

وی ادامه داد: متأسفانه در سال گذشته کشتی وضعیت خوبی نداشت. من از همان ابتدا که خادم هدایت تیم ملی کشتی آزاد را بر عهده گرفت با این موضوع مخالف بودم چرا که او رئیس فدراسیون بود و باید شأن این پست را حفظ می‌کرد، اما متأسفانه با ورودش به بحث مربیگری تیر خلاص را به خودش زد. اعضای شورای فنی هم او را تشویق کردند که هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد و به عواقب آن فکر نکردند. به نظرم خادم با مسئولیت هدایت تیم ملی کشتی آزاد خودزنی کرد و برای او فاجعه بود که به‌عنوان رئیس فدراسیون کنار تشک ملی‌پوشان را هدایت کند.

قهرمان سابق کشتی آزاد جهان افزود: او دایره‌ای از دوستان و همراهان را دور خود کشیده بود و در همان حیطه فعالیت می‌کرد و اصلاً راضی نمی‌شد مسئولیت برخی امور را به شخص دیگری واگذار کند. به نظرم اگر مرتکب چنین اشتباهی نمی‌شد او می‌توانست تا پایان دوره دوم چهار ساله‌اش در فدراسیون به عنوان رئیس فعالیتش را ادامه دهد. سال‌هاست که مسئولیت‌های کشتی بین افراد خاص در کشتی تقسیم شد و در رأس آن هم رسول خادم حضور داشت، این کار منطقی و درستی نبود و دقیقاً خادم هم از این اتفاق ضربه خورد.

پیشکسوت کشتی آزاد در خصوص انتخابات فدراسیون و رئیس جدید کشتی گفت: وضعیت کشتی خیلی خوب نیست و در سال جدید انتخابات رئیس کشتی یکی از مهم‌ترین کارهای مجمع است، اما متأسفانه قانون‌مندی و شفافیت در کشتی خیلی وقت است که گم شده و هر فردی که به عنوان رئیس این مسئولیت را قبول می‌کند با رفیق‌بازی و سلیقه‌ای تصمیمات درستی نمی‌گیرد. اگر رئیس آینده چنین خیالی در سرش داشته باشد و با رفیق‌بازی سعی کند امور کشتی را دنبال کند مطمئن باشید که شکست خواهد خورد. فدراسیون کشتی یا هر فدراسیون دیگری نباید به عرصه‌ای برای پارتی‌بازی مدیران تبدیل شود؛ تجربه نشان داده هرگاه رابطه بر ضابطه ترجیح داده شود، شمارش معکوس برای سقوط فدراسیون هم آغاز شده است.

فلاح ادامه داد: هیچ فدراسیونی بدون پشتوانه مالی نمی‌تواند موفق شود. فدراسیون کشتی هم از این قاعده مستثنا نیست. با توجه به رویدادهای زیادی که کشتی آزاد و فرنگی در همه رده‌های سنی دارند باید همه هزینه‌های آنها تأمین شوند. بودجه کشتی باید صرف دو رشته اصلی کشتی آزاد و فرنگی شود و برخی رشته‌هایی که این سال‌ها در کشتی به وجود آمدند باید خارج از سیستم قرار بگیرند و خرج اضافی روی دست فدراسیون نگذارند.

وی در پایان گفت: من به رئیس بعدی توصیه می‌کنم رقابت‌های قهرمانی کشور را به همان سیستم و روال سال‌های قبل برگرداند. متأسفانه مدتی فدراسیون به برگزاری مسابقات اوپن یا قهرمانی کشور بصورت تیم به تیم و گروه‌بندی و مسابقات فصلی پرداخت که در نهایت دیدیم هیچ‌ سودی نداشت. باید به این قبیل مسابقات و با این نحوه برگزاری غلط پایان داد و میدان را بیش از پیش برای استعدادهای جوان باز کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار