در مازندران:

رییس مجلس: بازگرداندن فعالیت اقتصادی باید اولویت اصلی بازسازی مناطق سیل‌زده باشد

ساری (پانا) - رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارت سیلاب به اقتصاد محلی مناطق سیل‌زده مازندران، تأکید کرد که باید برای مردم منطقه بسته‌های حمایتی تعریف شود و در سریع‌ترین زمان به دست آن ها برسد. 

کد مطلب: ۹۰۳۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
رییس مجلس: بازگرداندن فعالیت اقتصادی باید اولویت اصلی بازسازی مناطق سیل‌زده باشد

دکتر علی لاریجانی امروز در بازدید از مناطق سیل زده استان در شهرستان جویبار گفت: خوشبختانه سیلاب اخیر خسارت جانی گسترده ای نداشت و این خود جای شکر دارد.

او با اشاره به خسارت گسترده سیلاب به بخش اقتصادی و کسب و کار مردم مناطق سیل زده، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور هر چه سریع تر باید این بخش ها فعال شوند تا به معیشت مردم آسیبی نرسد.

لاریجانی گفت: بازگرداندن اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی سیل زدگان باید اولویت اصلی برنامه بازسازی مناطق سیل زده مازندران قرار گیرد. ‎

رئیس مجلس با بیان اینکه بیشتر آسیب ها به بخش کشاروری استان مازندران بود، عنوان کرد: به دلیل اینکه این کشاورزی فقط مختص مردم محلی نبوده و جنبه ملی دارد، باید در اولویت برنامه های مسئولان برای مقابله با سیل قرار بگیرد.

لاریجانی همچنین گفت: با توجه به خسارت سیلاب به اقتصاد محلی، باید برای مردم منطقه بسته های حمایتی تعریف و در سریع ترین زمان به دست آن ها برسد.

او همچنین با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از خسارت اخیر ریشه در دخل و تصرف انسانی دارد، گفت: متاسفانه به بهانه کار کشاورزی و دیگر فعالیت ها برخی اقدام به بستن خروجی های آب رودخانه ها می کنند که نتیجه آن پس زدن آب از رودخانه ها به مناطق مسکونی است.

رئیس مجلس تاکید کرد که باید هرچه زودتر برنامه ای اتخاذ شود تا هرگونه مانعی از سر رودخانه ها برچیده شود تا مسیر آبی به سمت دریا همانند گذشته بشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار