در گفت‌وگو با پانا

مهران حاتمی: روی جوان‌های بسکتبال ایران می‌توان حساب باز کرد اما نباید ستاره‌هایی مانند حدادی را بسوزانیم

بازی تدارکاتی مناسب برنامه‌ریزی شود بسکتبال ایران می‌تواند به المپیک ۲۰۲۰ برسد

تهران (پانا) – سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال ایران معتقد است تیم ملی ایران در صورت تدارک مناسب، توانایی کسب سهمیه المپیک 2020 را دارد.

کد مطلب: ۹۰۳۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
مهران حاتمی: روی جوان‌های بسکتبال ایران می‌توان حساب باز کرد اما نباید ستاره‌هایی مانند حدادی را بسوزانیم

مهران حاتمی در گفت‌و‌گو با پانا درباره عملکرد بسکتبال ایران در سال 97 گفت: ما در سال گذشته به جام جهانی صعود کردیم و فکر می‌کنم این ارزشمندترین اتفاقی برای بسکتبال ایران در سال 97 بود. هدف خانواده بسکتبال کسب جواز جام جهانی بود که به آن رسیدند. از طرفی دیگر در سال گذشته بازیکنان جوانی روی کار آمدند که تقریباً عملکرد قابل قبولی داشتند و می‌توانیم روی آن برای سال‌های آینده حساب ویژه‌ای باز کنیم.

وی گفت: من همیشه گفتم و این بار هم می‌گویم که در ایران ما استعدادهای خوبی داریم و اگر بتوانیم همه آنها را شناسایی و روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم به طور حتم در آینده بسکتبال ایران نتایج خوبی می‌گیرد. باید روی بسکتبال ایران در همه رده‌های سنی سرمایه‌گذاری شود.

سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال در مورد کسب سهمیه المپیک توسط آسمان‌خراش‌های ایران اظهار کرد: من حتم دارم که تیم ملی بسکتبال ایران هم می‌تواند در رقابت‌های جام جهانی سهمیه المپیک را کسب کند چرا که پتانسیل و ظرفیت آن را دارد. البته که کار سخت است و همه تیم‌ها با توان قدرت خود به این میدان می‌آیند. اما به نظرم اگر مسئولان بتوانند در این فرصت چند ماهه تا شروع جام جهانی بازی‌های مناسبی را تدارک ببینند بدون‌ شک بازیکنان از لحاظ روحی و روانی با انگیزه‌ای دو چندان راهی مسابقات خواهند شد و می‌توانند با عملکرد قابل قبول در رقابت‌های جام جهانی جواز حضور در المپیک توکیو هم را به دست بیاورند.

حاتمی همچنین در مورد غیبت ستاره‌هایی چون حامد حدادی و ارسلان کاظمی در ترکیب تیم ملی اظهار کرد: من همیشه گفته‌ام که جای چند بازیکن بزرگ در بسکتبال ایران خالی است. این نفرات بزرگان بسکتبال ایران هستند و در تیم ملی تأثیر به سزایی دارند. من اعتقاد دارم حدادی خودش به تنهایی یک تیم است، روی جوان‌ها می‌توان برای آینده حساب باز کرد اما نباید ستاره‌های بسکتبال ایران را بسوزانیم.

وی در پایان گفت: البته که این تصمیم با نظر شخصی سرمربی تیم ملی گرفته شد و بهتر است در مورد نبود حدادی از سرمربی تیم ملی سؤال کنید. بازیکنانی چون حدادی، نیکخواه بهرامی و ارسلان کاظمی از بزرگان بسکتبال ایران هستند و نظر شخصی من این است که باید برای آنها بیشتر ارزش قائل شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار