پیام نوروزی وزیر آموزش و پرورش: «طبیعت» مدرسه‌ بزرگی ا‌ست به وسعت هستی

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش به‌ مناسبت آغاز سال ۱۳۹۸، سال جدید را که مقارن با میلاد حضرت علی (ع) شد، به خانواده بزرگ آموزش و پرورش تبریک گفت.

کد مطلب: ۹۰۲۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
پیام  نوروزی وزیر آموزش و پرورش: «طبیعت» مدرسه‌ بزرگی ا‌ست به وسعت هستی

به گزارش مرکز ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، متن پیام سیدمحمد بطحایی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«فَانْظُرْ إِلَىٰ آثَارِ رَحْمَتِ اللَّهِ کَیْفَ یُحْیِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا ۚ إِنَّ ذَٰلِکَ لَمُحْیِ الْمَوْتَىٰ ۖ وَهُوَ عَلَىٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ»

پس به آثار رحمت خدا بنگر که چگونه زمین را بعد از مرگش زنده می‏کند. همانا خداست زنده کننده مردگان و او بر هر چیزی قدرت دارد.

(قرآن کریم - سوره‌ مبارکه‌ روم - آیه‌ شریفه‌ ۵۰)

آن رویدادی که روزگارِ چیرگی روشنایی و گرما بر تاریکی و سرما و آوردگاه پیروزی سپیدی بر سیاهی را ندا می‌دهد، «بهار» نام دارد و آن رخدادی که نویدبخش نور و زیبایی بوده و با خود طلیعه‌ بهار دل آرا را به همراه دارد، «نوروز» است.

سپاس و ستایش آفریدگاری را سِزاست که با آفرینش بهار، به جهان و جهانیان می‌آموزاند که «طبیعت»، مدرسه‌ بزرگی ا‌ست به وسعت هستی؛ همان مدرسه‌ای که همگان، به ویژه ما معلمان می‌توانیم در آن بیاموزیم و بیاموزانیم درس صَلاح دنیا و فلاح عُقبا را.

«ایران»، دیار فرهنگ و فرزانگی است. دیار مردمان رشیدی که همواره «آوازگر مهر» بوده‌اند و «آغازگر مهرورزی».

و «ایرانیان» در هنگامه‌ بهار بر صحیفه‌ هستی، نقش عشق می‌زنند و در آغاز زیبای آن، «نهال دوستی و درستی» در «بوستان دل» می‌کارند.

این که ما ایرانیان در بین فصول سال، بهار را به عنوان طلوع سال نو و در بین روزها، نوروز را به عنوان شروع آن برگزیده‌ایم، همگی حکایت از روح زیبایی دوستی و روحیه‌ امیدآفرینی و اعتدال‌گرایی ما دارد.

همان روح و روحیه‌ پر شور و شعوری که در طول تاریخ، ایران و ایرانی را در پیچ و خم فشارها و تنگناها و فراز و فرود تهدیدها و تحریم‌ها، زنده و ارزنده، روی پای خود، پاک و پایدار نگاه داشته‌است.

و اینک «بهار احیاگر» با قامتی سَرو و قبایی سبز در حالی از راه می‌رسد که ملّت و دولت ایران با اتّکال به خداوند متعال و اتّکای به آموزه‌های اسلام عزیز و با ابتنای بر تدبیر و ابقای بر امید، همدل و همگام و با تأسّی از رهبرهای داهیانه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، «حضرت امام خمینی» (ره) و نیز رهبر فرزانه انقلاب توانسته است با افتخار، چهل بهار پُر بار از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خود را جشن بگیرد و توفیقات شگرفی در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و.... در عرصه های ملّی و بین المللی به دست آورد.

و حال با در دست داشتن چراغ راهی به نام «گام دوم»، «دهه‌ی پنجم» استقرار و استمرار خود را با سلامت و صلابت بیشتری طِیِ طریق خواهد کرد و به "رونق تولید" در همه عرصه‌ها اقدام می‌کند.

این جانب با عنایت به تلاقی تعالی بخش آیین نیکوی نوروز با میلاد مسعود مولی الموحدین، «حضرت علی» (علیه السلام) که به یقین میمنت و مبارکی این «عید باستانی» را آسمانی می‌کند، ضمن تبریک این ولادت سراسر نور و سرور، فرارسیدن سال ۱۳۹۸خورشیدی را به عموم هموطنان ایمانی خود در سراسر دنیا، به ویژه جامعه‌ فهیم فرهنگیان، دانش‌آموزان عزیز و اولیای گرامی، شادباش گفته؛ صمیمانه از تمام همکاران فرهیخته‌ام می‌خواهم با الهام بیش از پیش از مدرسه‌ طبیعت، تلاش کنند تا در سال جدید و با بهره‌مندی از روش‌های نوین آموزشی و پرورشی، نسل نوخاسته‌ ایران اسلامی را با فرهنگ ایرانی- اسلامی خود آشناتر نموده و مسیر تربیت را برای انسان‌هایی خِردورز، مطالبه‌گر، عدالت‌جو، خَلیق، خلّاق، امیدوار و دین‌مدار هموار کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار