دبیر کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد تسهیلات زائرین استان قم:

نیروهای پلیس شب تحویل سال در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر مستقر می‌شود

قم (پانا) - دبیر کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد تسهیلات زائرین استان قم با اشاره به اینکه روزانه 150 هزار خودرو نقلیه وارد شهر مقدس قم می‌شود، گفت: در شب تحویل سال نیز نیروهای پلیس در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر مستقر می‌شوند.

کد مطلب: ۹۰۲۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
نیروهای پلیس شب تحویل سال در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر مستقر می‌شود

وحید مقدم ظهر امروز در نشست ستاد تسهیلات زائرین نوروزی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به اینکه کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد تسهیلات زائرین استان قم برنامه‌ریزی‌های لازم را برای نوروز ۹۸ دنبال کرده است، اظهار کرد: در برون شهر ۷۰۰ دستگاه اتوبوس و سواری و در داخل شهر نیز ۳۰۰ دستگاه اتوبوس و تاکسی برای ایام نوروز درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای ارائه خدمت به زائران در نیمه شعبان نیز برنامه‌ریزی لازم را دنبال خواهیم کرد، اضافه کرد: شهرداری ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری کرده و درحال خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس است تا بتواند در سال آینده در حوزه حمل و نقل خدمات متفاوت‌تری را به مردم ارائه دهد.

دبیر کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد تسهیلات زائرین استان قم خاطرنشان کرد: در زمینه ترافیکی نیز دو مشکل داریم، نخست اینکه شاهد کمبود پارکینگ‌ها در اطراف حرم مطهر هستیم که امسال ظرفیت پارکینگ شهید کاظمی با ۷۰۰ دستگاه ظرفیت می‌تواند مقداری موجب رفع این مشکل شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۱۵۰ هزار خودرو نقلیه وارد شهر مقدس قم می‌شود، تصریح کرد: طی دو روز اخیر، تصادفات منجر به فوت در استان قم نداشته‌ایم درحالی‌که در این دو روز گذشته در سال گذشته دو مورد فوتی داشته‌ایم.

مقدم با اشاره به اینکه چهارشنبه آخر سال نیروهای پلیس راهور درحالت آماده‌باش هستند، گفت: در مساجدی که مراسم اعتکاف در آن‌ها برگزار می‌شود نیروهای انتظامی حضور می‌یابند تا روان‌سازی ترافیک را مورد توجه قرار دهند در شب تحویل سال نیز نیروهای پلیس در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر مستقر می‌شوند.

همچنین، میرقیصری جانشین رئیس پلیس راهور قم با بیان اینکه ما بایستی فضا را برای پارک خودروها در شهر قم فراهم کنیم، تصریح کرد: امیدواریم امسال با پارکینگ تقاطع شهدا و پروژه شهید کاظمی بتوانیم بخشی از نیازها را پاسخگو باشیم.

وی یادآور شد: ۳۰ تیم خودرو، ۶۰ تیم موتورسوار و ۶۰ تیم پیاده را برای درون شهر پیش‌بینی کرده و پلیس راه نیز بیش از ۶۰ تیم را برای جاده‌های برون شهری درنظر گرفته است.

میرقیصری ادامه داد: اعمال قانون فقط برای تخلفات حادثه‌ساز خواهد بود و حمل با جرثقیل‌ها نیز فقط برای جلوگیری از مسدودشدن مسیرها بکارگرفته می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار