در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش بجنورد مطرح شد:

کارگروه ساماندهی لکه های آموزشی در بجنورد تشکیل شود / آماده سازی 35 آموزشگاه جهت اسکان مسافران فرهنگی

بجنورد (پانا) -رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بجنورد بر تشکیل کارگروه به منظور ساماندهی لکه های آموزشی در بجنورد تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۰۲۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
کارگروه ساماندهی لکه های آموزشی در بجنورد تشکیل شود / آماده سازی 35 آموزشگاه جهت اسکان مسافران فرهنگی

محمود ثمینی فرماندار شهرستان بجنورد در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان در سال 97 ضمن تبریک فرارسیدن ایام نوروز گفت: باید در عرصه آموزش و پرورش هدف‌گذاری و برنامه ریزی داشته باشیم تا بتوانیم در جهت کاهش مسائل و مشکلات آن گام برداریم.

وی افزود: اکثر مسائل و مشکلاتی که در شورای آموزش و پرورش شهرستان بجنورد مطرح شده است حل شده اند .

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بجنورد ضمن تبریک فرارسیدن ایام نوروز با بیان اینکه آموزش و پرورش باید برای مواقع اضطرار آماده پذیرش مسافران و زائران نوروزی باشد ضمن حمایت از صنعت گردشگری و هتل داری اظهار داشت: نباید در ایام اضطرار از جمله بارندگی و سرما و در اثر ناداری، ناچاری و اجبار و نداشتن سرپناه، مردم در چادرها باشند در صورتی که ظرفیت خالی جهت استقرار مسافران در اماکنی چون مدرسه و حسینیه ها داشته باشیم.

ثمینی با انتقاد از عدم برنامه ریزی در سنوات گذشته در خصوص کمبود فضای آموزشی در شهر بجنورد گفت: اگر در گذشته با درایت بیشتری انجام می شد امروز دچار مشکل فضای آموزشی نبودیم از این رو ما باید برای چندین سال آینده نیز برنامه ریزی داشته باشیم تا بتوانیم این مشکل را به صورت ریشه ای برطرف نماییم.

وی با اشاره به شناسایی لکه های آموزشی در شهرستان بر تشکیل کارگروهی در خصوص ایجاد فضاهای آموزشی جدی در شهر بجنورد تأکید کرد.

محمود اسدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد نیز در این نشست گفت: امسال 35 آموزشگاه برای اسکان نوروزی مسافران و زائران فرهنگی فراهم شده است که از 28 اسفند ماه پذیرش مسافران فرهنگی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مدارس در دو گروه الف و به مسافران و زائران حرم رضوی خدمت رسانی می کنند افزود: بر اساس مصوبات ستاد خدمات سفر آموزش و پرورش بجنورد امسال تنها فرهنگیان را پذیرش خواهد کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد تصریح کرد: پیش بینی می کنیم افزایش حدود 2 هزار دانش آموز را در سال آینده داشته باشیم که با توجه به کمبود فضای آموزشی، این رشد دانش آموزی چالشی جدی برای آموزش و پرورش بجنورد است.

اسدی اظهار داشت: علاوه بر افزایش جمعیت نداشتن استاندارد های لازم در برخی مدارس غیر دولتی نیز موجب شده است مجوز فضای آموزشی آنان برای سال آینده تأیید نشود که در صورت رفع نشدن این معضل، با افزایش 7 هزار نفری دانش آموزان ورودی به مدارس دولتی مواجه خواهیم بود.

وی اظهار امیدواری کرد با پیگیری و هماهنگی های لازم بتوان این مشکلات را قبل از آغاز سال تحصیلی آینده مرتفع کرد.

تیمورزاده شهردار منطقه دو شهرستان بجنورد نیز در این جلسه اینکه در خصوص تبدیل قسمتی از فضاهای آموزشی که فضای لازم را جهت تجاری سازی دارند همکاری خوبی صورت گرفته است از تأیید 11 فضای آموزشی در شهر بجنورد خبر داد.

نماینده شبکه بهداشت نیز در این جلسه ضمن تقدیر از همکاری های آموزش و پرورش در خصوص مسائل بهداشتی بر بازدید از مدارسی که محل اسکان مسافران و زائران فرهنگی هستند تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار