زیرساخت های لازم برای تحقق ارومیه 2020 در حال اجرا است

ارومیه(پانا)-قائم مقام شهردار ارومیه گفت: مشارکت شهروندان در اداره کرد شهری و تامین هزینه زندگی شهری منجر به توسعه و آبادنی شهر می شود.

کد مطلب: ۹۰۲۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
زیرساخت های لازم برای تحقق ارومیه 2020 در حال اجرا است

غلام رضا عدل دوست با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با بیان اینکه یکی از اهداف بلند مدت مدیریت شهری رسیدن به توسعه پایدار است، بیان کرد: یکی از مهم ترین آیتم های رسیدن به توسعه پایدار آشنایی شهروندان با حقوق شهروندی و مسئولیت پذیری شهروندان است.

وی با بیان اینکه رویکرد و هدف اصلی مدیریت شهری، زیست پذیری وارتقاء کیفیت زندگی شهروندان است، گفت: زیست شهری هنگامی تحقق می یابد که شهرها پایدار باشند و پایداری شهری زمانی محقق می شود که واجد چندین جنبه از جمله قابل زیستن است.

عدل دوست شهر را یک موجود زنده، پویا و همیشه درحال رشد و توسعه دانست و گفت: رشد با بررسی کمیت ها و توسعه با بررسی کیفیت باعث ارتقای زندگی شهروندی می شود و توسعه پایدار بهبود شرایط زندگی شهروندی را به ارمغان می آورد.

وی با اشاره به توسعه و عمرانی و آبانی در شهر و وظیفه شهرداری در تحقق این مهم، بیان کرد: در حال حاضر شهرادریها علاوه بر اجرای وظایف خدماتی و عمرانی به عنوان یک نهاد فرهنگی و اجتماعی شناخته شده است و براین اساس پاسخگوی شهروندان هستند و همچنین درحال حاضر باید تمام پروژه های عمرانی دارای پیوست فرهنگی هستند.

قائم مقام شهردار ارومیه با تاکید بر اینکه اداره کرد شهری بدون مشارکت شهروندان امکان پذیر نیست، اظهار کرد: مشارکت شهروندان در اداره کرد شهری و تامین هزینه زندگی شهر منجر به توسعه و آبادنی شهر می شود .

وی با اشاره به مشارکت پررنگ شهروندان در سال جاری با پرداخت عوارض اظهار کرد: امسال پرداخت فیش های نوسازی 30درصد نسبت به سال گذشته با افزایش رشد روبرو بوده که این مهم با مشارکت شهروندان تحقق یافته است که از این تریبون از تمامی شهروندان تشکر و قدردانی می کنیم .

عدل دوست با اشاره به اجرای طرح جهادی استقبال از نوروز 98 اظهار کرد: مرمت و آسفالت ریزی معابر، پیاده رو سازی ، پاکسازی دیوارهای شهری و تنظیف معابر، کاشت 4 میلیون بوته گل در گونه های مختلف، نصب 250 المان شهری، نصب 200 عدد نیمکت در معابر و بوستان ها و رنگ آمیزی 200 کیلومتر از جدوال شهری از اهم اقدامات مدیریت شهری ارومیه درقالب طرح جهادی استقبال از نوروز 98 است و امید است با انجام این اقدامات سال متفاوت و زیبا برای میهمان نوروزی و گردشگران ارمغان بیاوریم.

وی با اشاره به ارومیه 2020 "ارومیه شهر بین الملل و ایده ال برای گردشگری"، بیان کرد: در حال حاضر زیر ساخت های توسعه ای در جهت تحقق ارومیه 2020 در حال اجرا است .

قائم مقام شهردار ارومیه با اعلام خبر راه اندازی اتوبوس نوروز با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی، بیان کرد: اتوبوس نوروز در قالب اکیپ فرهنگی، هنری و فولکلوریک اعم از آشیق، تکمچی، شاعر، خواننده، گروه تئاتر، گروه بازیهای بومی محلی ویژه نوروز و سایر بخشهای جذاب و دیدنی به صورت چرخشی در محلات مرکزی، بافت فرسوده و همچنین پارک های مختلف شهر حضورمی یابد.

وی با بیان اینکه ساعت 16 بعد از ظهر امروز شاهد برگزاری دومین جشنواره بیدمشک در محل میدان امام خمینی (ره) جنب مسجد جامع خواهیم بود، عنوان کرد: از عموم شهروندان دعوت بعمل می آید در جشنواره بیدمشک حضور بهم رسانند و این جشنواره همچنان آغازگر سایر جشنواره های فرهنگی در سال 98 است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار