طرح گردش کتاب در کاشمر اجرا می شود

کاشمر(پانا) - برای اولین بار در کشور طرح گردش کتاب توسط دو سمن مردم نهاد «انجمن بانوان ترشیز» و «انجمن خیرات کتاب» همزمان با روز زن در کاشمر رونمایی شد

کد مطلب: ۹۰۱۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح گردش کتاب در کاشمر اجرا می شود

حسین افشاری، مجری طرح گردش کتاب گفت: حدود ۲۰۰۰ جلد کتاب با موضوعات روانشناسی بویزه در حوزه زنان، در قالب طرح گردش کتاب، بین شهروندان کاشمری بصورت رایگان توزیع گردید تا پس از مطالعه در اختیار دیگر شهروندان قرار گیرد.

به گفته وی، این کتب با عنوان «دانشگاه زندگی» با بیش از ۳۰ موضوع مبتلا به جامعه نظیر آسیب های اجتماعی، طلاق، خشونت علیه زنان و کودکان، خودکشی، اعتیاد و ...می باشد که هزینه خرید آن توسط انجمن خیرات کتاب کاشمر پرداخت گردیده است و توزیع هدفمند آن بویژه در میان زنان خانه دار توسط انجمن بانوان ترشیز انجام گرفته است.

افشاری در ادامه با اشاره به هدف طرح که ترویج مطالعه در بین اقشار مختلف می باشد، افزود بار سنگین معضلات اجتماعی بر دوش مردم هست و با وجود ادارات و نهادهای متعدد متولی و مدعی فرهنگی اجتماعی؛ باز هم سمن های مردم نهاد بایستی در فکر چاره برای رفع این معضلات باشند!

وی با گلایه از عدم کمک های دولتی در این زمینه افزود: خیرین ارزشمندی پشتیبان انجمن خیرات کتاب کاشمر هستند اما وجود آنها چیزی از مسوولیت سازمان های متولی و مدعی در این زمینه کم نمی کند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار