استاندار مازندران:

هر شهر و روستای مازندران باید یک آب بندان داشته باشد

ساری (پانا) - استاندار مازندران با بیان اینکه احداث آب بندان ها برای توسعه بوم‌گردی از برنامه های مهم و اساسی است، بر لزوم وجود یک آببندان در هر شهر و روستا تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۰۱۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
هر شهر و روستای مازندران باید یک آب بندان  داشته باشد

احمد حسین‌زادگان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران، توجه به آسیب‌های اجتماعی در روستاها را از جمله مسایلی برشمرد که باید مورد توجه قرار گیرد و گفت: لازم است اعتبارات روستایی و مناطق محروم را با کمک دولت و دستگاه‌های اجرایی توسعه ببخشیم که انتخاب دستگاه‌های معین برای عملیاتی کردن این موضوع امری مهم و ضروری است.

او با اشاره به ظرفیت سپاه پاسدران در حوزه محرومیت زدایی، توجه به شهرستان‌های کمتر توسعه نیافته را از جمله برنامه‌هایی اعلام کرد که برای عملیاتی

حسین‌زادگان با اشاره به این که یکی از ظرفیت هایی که در استان مورد کم توجهی قرار می گیرد آب بندان ها می باشد، خاطرنشان کرد: از توانمندی سرمایه گذاران بخش خصوصی در توسعه آب بندان ها استفاده مطلوب شود تا شاهد تغییر وضعیت آب بندان ها باشیم.

استاندار مازندران با بیان این که اولویت بندی آب بندان از جمله موضوعات کلیدی می باشد که باید در دستور کار قرار گیرد و با برنامه در اقتصاد استان نقش ایفا کند، افزود: 1800 آب بندان در استان وجود دارد که باید در هر شهرستان و روستا یک آب بندان وجود داشته باشد.

مقام عالی دولت در مازندران، با طرح این موضوع که از ظرفیت آب بندان ها آنطور که می بایست استفاده نشده است، متذکر شد: بدلیل توسعه بوم گردی و حضور گردشگران در روستاها، احداث آب بندان ها از برنامه های مهم و اساسی می باشد و باید به عنوان یک ظرفیت فرهنگی و اقتصادی به آن پرداخته شود.

حسین‌زادگان افزود: ظرفیت روستاها می بایست در تجهیز آب بندان ها شناسایی گردد و می بایست به شوراها و دهیاران در روستاها تسهیلات مناسب جهت توسعه آب بندان ها اختصاص یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار