تجلیل از ١٠نفر نمونه بخش کشاورزی در استان فارس

شیراز(پانا) ـ در آیین تجلیل از کشاورزان و مدیران نمونه بخش کشاورزی استان فارس که با حضورعنایت اله رحیمی استاندار فارس، معاون وزیر جهادکشاورزی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مقامات کشوری و استانی در سالن سعدی اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، از نمونه های ملی کشاورزی استان فارس تجلیل و جوایزی به آنها اعطا شد.

کد مطلب: ۹۰۱۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از ١٠نفر نمونه بخش کشاورزی در استان فارس

در طی این مراسم معاون سازمان تحقیقات و ترویج وزارت جهاد کشاورزی فارس بیان داشت:در ۴دهه گذشته تولیدات کشاورزی رشد بسیار خوبی داشته ما در تولید بخش کشاورزی از حدود ٢٦میلیون تن به ١٢٢میلیون تن رشد داشته ایم و در عملکرد ها رشد بسیار خوبی داشته ایم. مهم است که اگر کشاورزان نمونه به این توجه کنند تماما نتایج خوبی به دست می آورند که اولین آن پذیرفتن کشاورزی و دانش بنیان است و دوم احترام گذاشتن به ارکان کشاورزی دانش بنیان است و سوم بالا بردن مهارت می باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در این مراسم اظهار داشت:بهبود بهره‌وری آب با توسعه سامانه‌های نوین آبیاری اصلی‌ترین استراترژی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس می باشد.
محمد مهدی قاسمی ادامه داد: توسعه گلخانه‌ها، تقویت مکانیزاسیون، توسعه زنبورداری، توسعه صندوق‌های حمایتی و توسعه کشت دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی از دیگر استراتژی‌هاست.
قاسمی با اشاره بر اینکه صرفه جویی در هزینه‌ها با حذف فرآیندهای زائد در دستور کار قرار گیرد، از بهره‌برداران نمونه کشاورزی استان به عنوان پرچمدار و قهرمانان خواستن و توانستن یاد کرد و افزود: بهره‌برداران نمونه فارس با بهره‌گیری از علم و دانش به رکوردهایی دست یافته‌اند که با تکثیر فعالیت آنها می‌توان شاهد تحولات شگرفی در حوزه کشاورزی بود .
عنایت اله رحیمی استاندار فارس خاطر نشان کرد: با تکیه بر کشاورزی دانش‌بنیان و استفاده نیروهای متخصص در این حوزه علی رغم خشکسالی و کمبود منابع آبی اما همچنان می‌توان رتبه دوم تولیدات کشاورزی ایران توسط استان فارس را حفظ کرد .
رحیمی ادامه داد: کشاورز پیشرو، کاشت محصول را پایان فرآیند کشاورزی نمی‌داند و ایجاد رضایتمندی در مصرف کننده را لحاظ می‌کند.او به خرد جمعی معتقد است و از بروز حواشی جلوگیری می‌کند .
وی سرمایه، نیروی انسانی، منابع طبیعی و کشاورزی را سه بعد اصلی بهره‌روی ذکر کرد و با اشاره به افزایش بهره‌وری که موجب کاهش استفاده از سموم و دفع آفات و آسیب کمتر به محیط زیست خواهد شد،بیان داشت: انتقال موثر دانش فنی از سطح مراکز دانشگاهی به مزارع و آمادگی پذیرش دانش جدید توسط کشاورزان در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.


خبرنگار:محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار