رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان : ارائه خدمات حمایتی به هزار و 860 دانش آموز با نیاز ویژه استان

سنندج(پانا)-رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از ارائه خدمات حمایتی و توانبخشی به یک هزار و 860 دانش آموز با نیاز ویژه استان در طول سال تحصیلی جاری خبرداد.

کد مطلب: ۹۰۱۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان  : ارائه خدمات حمایتی به هزار و 860 دانش آموز با نیاز ویژه استان

خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان با اعلام این خبر اظهار داشت: این خدمات با هدف ایجاد و تقویت فرصت های برابر و رعایت عدالت آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در حال اجراست.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: این خدمات شامل جراحی کاشت حلزون شنوایی، تعمیر یا تعویض قطعات پروتز کاشت حلزون، خدمات پاراکلینیک، هزینه های جراحی، داروهای مستمر، بستری، خدمات بیمارستانی، ابزار توانبخشی و دندانپزشکی برای دانش آموزان استثنایی واجد شرایط می باشد که خانواده های آنان بضاعت مالی کافی در تأ مین هزینه های درمان ودارویی ندارند.

وی ادامه داد: اجرای طرح ارائه خدمات حمایتی به هزار و 381 دانش آموز با نیازهای ویژه دوره های مختلف تحصیلی در مدارس خاص و ضمیمه و479 دانش آموز تلفیقی - فراگیر درمدارس عادی برای چهارمین سال پیاپی در آموزش وپرورش استثنایی استان در حال اجراست.

رنجبر افزود: تا کنون طرح خدمات حمایتی با تشکیل 96 پرونده پزشکی وخرید تجهیزات دارویی وتوانبخشی برای 120 دانش آموز با نیازهای ویژه استان پس از بررسی وتأیید مستندات با اختصاص هزینه ای بالغ بر50 میلیون تومان درسال تحصیلی جاری اجرا شده است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه برای بهره مندی هر چه بهتر از برنامه‌های آموزشی نیازمند ارائه خدمات درمانی و توانبخشی هستند؛ تصریح کرد : آنان ازاین طریق می توانند بر محدودیت های جسمی خود غلبه کرده و به جایگاهی که در شأن استعدادها و توانایی هایشان است، دست پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار