فرماندار سمنان:

شرایط اسکان بیش از سه هزار زائر حرم رضوی و مسافر نوروزی در سمنان فراهم است

سمنان (پانا) - فرماندار سمنان، از ایجاد امکانات و بستر مناسب برای اسکان بیش از سه هزار زائر حرم رضوی و مسافر نوروزی در هر شب همزمان با ایام نوروز ۹۸ در شهرستان سمنان خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۱۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
شرایط اسکان بیش از سه هزار زائر حرم رضوی و مسافر نوروزی در سمنان فراهم است

سیدعباس دانایی، در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: این امکان با استفاده از اماکن اقامتی، مدارس و فضاهایی است که در شهرستان سمنان پیش بینی شده است.

فرماندارسمنان، با بیان اینکه این شهرستان به عنوان قطب گردشگری دارای آثار تاریخی و مکان های تفریحی و روستاهای گردشگری است بر لزوم تبدیل سمنان از معبر به مقصد گردشگری تاکید کرد.

دانایی، فعالیت ۲۷ واحد نانوایی کشیک در ایام تعطیلات نوروز ۹۸ در چهار مسیر اصلی شهر، پیش بینی طرح های ترافیکی و امنیتی، بازدید مشترک از مراکز اقامتی، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین راهی و دفاتر خدمات مسافرتی، اطلاع رسانی ارائه خدمات گردشگری از قبیل راهنمایی مسافران، ارائه نقشه و بروشور اطلاع‌رسانی جاذبه‌ها و تاریخچه و ... را برخی از اقدامات پیش بینی شده شهرستان سمنان برای رفاه حال زائران حرم امام رضا(ع) و مسافران نوروزی در ایام نوروز برشمرد.

فرماندار سمنان همچنین از آماده سازی ۵۰ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در این شهر خبر و اظهار داشت: در مجموع 320 کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در سمنان آماده شده است.

وی به آماده سازی دوسالن مدیریت بحران برای اسکان مسافران نوروزی نیز اشاره داشت و گفت: این دو سالن برای اسکان ضروری مسافران در نظر گرفته شده است.

دانایی با اذعان به اینکه سالانه 20 میلیون مسافر از محورهای این استان عبور می‌کنند، گفت: در سال‌های اخیر تلاش شده تا سمنان از معبر به عنوان مقصد گردشگری تبدیل شود.

فرماندار سمنان افزود: در ایام نوروز امسال خدمات سفر از طریق دو شبکه مجازی به مسافران و زائران حرم رضوی عبوری از محورهای استان سمنان اطلاع‌رسانی می‌شود.

دانایی با بیان اینکه سایت‌های متعدد گردشگری تاریخی مذهبی در استان سمنان وجود دارد، گفت: باید این ظرفیت‌ها به مسافران نوروزی معرفی شود و در این راستا در ایام نوروز امسال دو باغ گل محمدی و نرگس برای بازدید مسافران نوروزی آماده سازی شده است.

وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی و خدماتی باید با فراهم کردن امکانات بیشتر، زمینه لازم را برای ارائه خدمات مطلوب و شایسته به زائران عبوری حرم رضوی، مسافران و گردشگران از سمنان فراهم کنند.

به گزارش پانا، سمنان در مسیر مشهد مقدس واقع شده و همه ساله در ایام نوروز شاهد عبور میلیون ها نفر زائر مشهد مقدس و مسافر نوروزی است.

بیش از 550 کیلومتر از مسیر یک هزار کیلومتری تهران - مشهد از استان سمنان می گذرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار