سخنگوی وزارت بهداشت :۳۵درصد مراجعات به داروخانه‌ها بدون نسخه پزشک انجام شده است

کرج (پانا) - معاون کل وزیر بهداشت و سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد که امسال ۳۵درصد مراجعات به داروخانه‌ها بدون نسخه پزشک انجام شده است که این خطرناک است.

کد مطلب: ۹۰۰۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی وزارت بهداشت :۳۵درصد مراجعات به داروخانه‌ها بدون نسخه پزشک انجام شده است

ایرج حریرچی در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز با ابراز نگرانی از اینکه امسال ۳۵درصد مراجعات به داروخانه‌ها بدون نسخه پزشک انجام شده است، گفت: این حجم مراجعه بدون نسخه نشان می‌دهد مردم یا برای درمان به پزشک مراجعه نکردند یا از نسخه های قبلی استفاده میکنند و این هشداری جدی برای سلامت کشور است.

وی به مشکلات اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: تجربه ثابت کرده است وقتی مردم تخت فشار مشکلات اقتصادی قرار می گیرند، هزینه هایی چون درمان را کم می‌کنند.

معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های مهم درمانی در البرز گفت: در سال۹۲ میزان تجهیزات درمانی البرز بسیار تاسف‌بار بود ولی الان دانشگاه علوم پزشکی البرز از لحاظ رشد امکانات جزو بهترین های کشور است.

حریرچی با بیان اینکه هزار و 400 تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده شد، اضافه کرد: کارهای بسیار مهمی در البرز شکل گرفته است ولی کافی نیست و تلاش‌ها باید افزایش یابد.

وی اضافه کرد: ۳۵درصد مراجعات به داروخانه ها بدون نسخه پزشک انجام می‌شود، یعنی مردم یا برای درمان به پزشک مراجعه نکردند یا از نسخه‌های قبلی استفاده می کنند و این هشداری جدی برای سلامت کشور است.

حریرچی افزود: باید تلاش ها به گونه ای انجام شود که تمام مردم در همین استان درمان شوند و هزینه های درمانی در البرز به جای تهران خرج شود، دانشگاه علوم پزشکی البرز توانایی این را هم دارد که بسیاری از درمان‌ها و عمل‌های جراحی پیچیده را نیز در همین استان انجام دهد.

در این مراسم از تلاش‌های دکتر درفشی قدردانی شد و دکتر حسین کریم که در کارنامه کاری خود ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را دارد، به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار