برگزاری مانور سراسری پیشگیری از حوادث ناگوار چهارشنبه آخر سال

تبریز(پانا) - پیش از ظهر امروز مانور سراسری پیشگیری از حوادث ناگوار چهارشنبه آخر سال با شعار سلامت و شادی برای همه؛توسط همه، در مدارس استان و بصورت پایلوت در دبیرستان معراج آموزش و پرورش ناحیه3 برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۰۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور سراسری پیشگیری از حوادث ناگوار چهارشنبه آخر سال

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت ناحیه3 ضمن خیر مقدم و قدردانی از نهاد های مشارکت کننده در این مانور، اظهار داشت: یکی از عوامل ضروری برای پیشگیری از حوادث و اتفاقات، ارتقای سطح آگاهی مردم و خصوصاً گروههای در معرض خطر است.

وی افزود: آموزش سبب افزایش آگاهیها در این زمینه می گردد، نگرشهای مطلوب را برمی انگیزد و نهایتاً مهارتها و رفتارهای پیشگیری از حوادث مذکور را تشکیل می دهد .

معراج پیری با تاکید بر اینکه شادمانی های نوروزی ایرانیان با «چهارشنبه سوری» آغاز می شود و دانش آموزان نباید شادی و نشاط شروع سال را با تبدیل کردن این مراسم به چهارشنبه سوزی، تلخ نمایند، گفت: باید تلاش شود که آخر سال با مراسم مختلف باستانی، زیبا وبه یاد ماندی شده و با زدن ترقه ومواد منفجره نظم شهر وآرامش مردم از بین نرود .

فیروز حسن زاده مسئول آموزش اورژانس و فوریت های پزشکی استان نیز ضمن قدردانی از آموزش و پرورش،با اشاره به خطرات مواد محترقه، تصریح نمود: جامعه متاثر از آسیب های این پدیده نامطلوب است و مدارس و خانواده ها نقش بسزایی در پیشگیری از حوادث ناشی از استفاده بی رویه و نادرست مواد محترقه و منفجره در آخرین چهارشنبه سال دارند.

حسن زاده خاطرنشان کرد: هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی برای خود شخص و سایرین در پی داشته باشد.

در این مانور دانش آموزان با خطرات احتمالی ناشی از حوادث چهارشنبه سوری و راه های مقابله با آن آشنا شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار