کودکان با اختلال یادگیری در پایگاه توانمندسازی شرکت می کنند

کاشان ( پانا) - کارشناس آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: 50 نفر از کودکان لازم التعلیم پایه اول ابتدایی مدارس این شهرستان که دارای اختلال یادگیری هستند همراه با مادران خود در پایگاه توانمندسازی شرکت می کنند.

کد مطلب: ۹۰۰۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
کودکان با اختلال یادگیری در پایگاه توانمندسازی شرکت می کنند

کارشناس آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: 50 نفر از کودکان لازم التعلیم پایه اول ابتدایی مدارس این شهرستان که دارای اختلال یادگیری هستند همراه با مادران خود در پایگاه توانمندسازی شرکت می کنند.

نجما مسعودی خوی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: تامین عدالت آموزشی برای برخورداری از فرصت های یادگیری با توجه به تفاوت های فردی و کیفیت بخشی به آموزش دوره ابتدایی از جمله اهداف این طرح است.

وی افزود: هر سال با اجرای طرح سنجش، برخی از ورودیهای پایه اول به عنوان دانش آموزان مرزی یا دیرآموز شناسایی می شوندکه نیازمند خدمات حمایتی هستند تا از افت تحصیلی و تکرار پایه آنها تا حد امکان پیشگیری شود .

وی تصریح کرد: ضعف و شکست تحصیلی، منجر به درماندگی خودآموخته و کاهش عزت نفس کودکان می شود بنا براین تشکیل پایگاههایی برای آموزشی تخصصی و فرد به فرد یک نیاز برای آموزش آنها تلقی می شود.

کارشناس آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: تاکید کرد: هزینه مادی تشکیل پایگاههای رشد به مراتب کمتر از هزینه های مادی و معنوی دانش آموزانی است که دچار شکست تحصیلی می شوند .

مسعودی خوی گفت: برنامه های آموزش مداخله ای و به هنگام، کاهش افت تحصیلی و تکرار پایه، غنی سازی محتوا و محیط های یادگیری در راستای بهبود و ارتقا کیفیت آموزشی از جمله اهداف تشکیل پایگاههای رشد است.

مدرس پایگاه رشد لاجوردی کاشان گفت: این گروه از دانش آموزان دارای ضعیف ترین عملکرد در نوبت اول هستند که پس از شناسایی نقاط قوت و ضعف توسط آموزگاران به پایگاه معرفی شده اند .

نیره سقایی اظهار کرد: شناسایی نقاط قابل بهبود، فرصت مناسبی جهت برنامه ریزی آموزشی و توانمند سازی مهارت های شناختی و پیش نیاز در دانش آموزان با نیاز ویژه است

وی افزود: مربی پایگاه رشد به منظور ارائه شیوه های مناسب آموزش، با توجه به وضعیت و سطح دانش آموز به تفکیک دروس و مهارتها به طور مستمر اقدام به برگزاری جلسه های توجیهی با آموزگاران و اولیا دانش آموزان می کند.

وی تصریح کرد: جلسات آموزشی پایگاه ها برای گروه هدف 20 جلسه با حضور هشت دانش آموز در هر کلاس برنامه ریزی شده است وکلاسها در نوبت عصر به طور همزمان برای دانش آموزان و مادران آنها برگزار می شود.

سقایی گفت: جمع بندی و تحلیل عملکرد گروه هدف به طور اختصاصی به صورت پیش از آموزش، حین آموزش، پس از آموزش و بررسی نتایج حاصل در کارنامه نوبت دوم انجام می شود.

وی افزود: محتوای آموزشی شامل درک و تشخیص موقعیت مکانی، مفهوم عددها و نمادها، مفهوم ترتیبی عدد ها، تشخیص و نمایش دسته های مساوی و نامساوی ، کامل کردن مربع های شگفت انگیز ، شناخت اشکال هندسی و مفهوم سبک و سنگینی جرم ها از جمله برنامه های آموزش در بخش مهارت ریاضی است.

سقایی تصریح کرد: آموزش مهارتهای زبان و ادبیات فارسی نیز شامل کسب مهارتهای گوش دادن، صحبت کردن، تصویرخوانی، خواندن، به کارگیری هنجارهای خط و نوشتن نشانه ها و تقویت حافظه های دیداری، شنیداری، هماهنگی دیداری، حرکتی، ادراک دیداری، مهارت های حرکتی درشت، پیش نیاز نوشتن و ادراک شنیداری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار