تحلیل مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان؛

افزایش استقبال دانش آموزان از هنرستان ها

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان این که مهارت آموزی راهکار ایجاد اشتغال است، گفت: توسعه متوازن آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش به بیش از 47/3 درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۹۰۰۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش استقبال دانش آموزان از هنرستان ها

محمد دستورانی افزود: اکنون درصد فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای در استان سمنان از 39.57 به حدود 60 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: قبولی دانش آموزان در کنکور آموزشکده های فنی و حرفه ای از 22.96 به 98 درصد افزایش یافته که این آمار بیانگر استقبال مطلوب دانش آموزان از رشته های فنی است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، کمبود فضای آموزشی و تجهیز هنرستان‌ها از چالش های پیش روی آموزش و پرورش استان سمنان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه امکانات و تجهیزات کارگاهی هنرستان های استان روزآمد نیست، گفت: سال جاری بالغ بر 20 میلیارد ریال برای تجهیزات هنرستان ها هزینه شد و با برنامه ریزی دولت، این میزان برای سال 98 با 25 درصد افزایش پیش بینی شده است.

دستورانی بیان کرد: آموزش های مهارتی با پیش بینی افزایش 25 درصدی بودجه تجهیزات هنرستان های فنی و حرفه ای و دبیرستان های کاردانش استان در سال آینده تقویت می شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود امکانات و تجهیزات مناسب کارگاهی و آزمایشگاهی در هنرستان ها، دبیرستان ها، پژوهش سراها و مراکز آموزشی استان سمنان، در تبدیل ایده و طرح های خلاقانه دانش آموزان به اختراع های مفید تأثیرگذار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار