اجرای طرح همکاری خانه و مدرسه درشهر ری

شهر ری(پانا) - طرح همکاری خانه و مدرسه در ناحیه دو شهر ری ودر پایه اول ابتدایی مدارس یاران مهدی (عج)، راهیان نور، حنانه و شهیدکلاهدوزمنطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۰۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح همکاری خانه و مدرسه درشهر ری

کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناحیه دو شهرری گفت: این طرح با هدف استحکام بخشی به رابطه والدین و کودک، کودک با کودکان دیگر، والدین با خانواده، والدین با والدین دیگر و والدین با نهاد‌ها و سازمان‌های حمایتی اجرا می‌شود.

فرشته عباسی افزود: از اهداف اجرای این طرح افزایش کارکرد خانواده وعوامل محافظتی در مراقبت از کودکان و به ویژه افزایش رابطه والدینی با فرزندان، بهبود توانایی والدین برای گوش فرا دادن و برقراری ارتباط با فرزندان، ارائه دستورات واضح و روشن و تکیه بر پشتیبانی و حمایت والدین و کودکان از یکدیگر است.

اوافزایش رفاه کودکان در خانه و مدرسه، حمایت از توسعه سرمایه اجتماعی، افزایش آگاهی والدین از سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف برای دریافت خدمات حمایتی، بهبود وضعیت تحصیلی فرزندان، افزایش میزان دقت و توجه، توسعه مهارت‌های اجتماعی و کاهش استرس و پرخاشگری در مدرسه و جلوگیری از مشکلات بهداشت روانی کودکان و بزهکاری نوجوانان را از جمله نتایج اجرای این طرح اعلام کرد.

او با تاکید بر اینکه این طرح به دنبال تقویت روابط خانوادگی و ایجاد یک رابطه صمیمی بین اعضای خانواده است ،گفت: این طرح فرصتی را برای والدین فراهم می‌ کند تا با شرکت در جلسات ، مدتی را صرف فعالیت‌های جذاب و بازی انفرادی با کودک خود کرده و به حمایت از او بپردازند.

عباسی افزود: در قالب این طرح والدین می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به انتقال تجربیات و دیدگاه‌های مفید خود در این خصوص بپردازند.

کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناحیه دو شهر ری با بیان اینکه این طرح در چهار مدرسه ابتدایی و در شانزده گروه هشت نفره به همراه اولیا که مجموعا ۱۲۸ نفر میشوند اجرا می شود، یادآور شد: مربیان آموزش دیده در این کارگاه آموزشی شامل هفتاد نفر از مدیران، معاونین، آموزگاران، نمایندگان والدین، کارشناسان به عنوان شریک اجتماعی هستند.

/خبرنگار:جوادتلطفی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار