دواری: باید برنامه ریزی های دقیقی برای استفاده حداکثری از فضای موجود در مدارس صورت پذیرد

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی شهر تهران گفت: بر اساس سند تحول نقش ما به عنوان دستگاه تعلیم و تربیت، استفاده از ظرفیت های رسانه و مصون سازی فرزندان و حضور ارزش مدار و عقلانی آنان به جای برخورد محدود کننده است.

کد مطلب: ۹۰۰۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
دواری: باید برنامه ریزی های دقیقی برای استفاده حداکثری از فضای موجود در مدارس صورت پذیرد

جلسه معاونین آموزش ابتدایی مناطق نوزده گانه شهر تهران ، با حضور دواری معاون آموزش ابتدایی شهر تهران در محل سالن کنفرانس اداره کل برگزار گردید.

دواری با اشاره به مبانی نظری سند تحول بنیادین بیان کرد: برای اجرایی نمودن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش می بایست به نکات کلیدی در مبانی نظری توجه ویژه نماییم. وزارت آموزش و پرورش به عنوان نهاد تربیتی اجتماعیو نماینده حاکمیت در تربیت است.

وی به استناد مبانی نظری سند تحول بنیادین به تبیین ارکان تربیت رسمی و عمومی یعنی همان عنصر اصلی در تحقق جریان تربیت پرداخت که هر کدام نقش موثری در جریان تربیت دارند. این ارکان شامل دولت(حاکمیت) ، خانواده ، رسانه ، نهادها و سازمان های غیردولتی هستند.

وی با مهم خواندن نقش خانواده در تربیت فرزندان ، آنان را دارای حقوق و مسئولیت هایی دانست که از یک طرف باید توسط دولت از حقوق خود بهره مند گردند و از طرفی باید به مسئولیت و تکلیف خود برای تربیت فرزندان عمل نمایند. نقش اولیاء در تربیت فرزندان قطعا در دوران اولیه زندگی بسیار مهم تر و اساسی تر است و در دوره ابتدایی باید به این موضوع بیش از سایر دوره ها توجه شود و تعامل مدرسه و خانواده در جهت هماهنگ کردن بیشتر، باید از سوی مدیران مدارس و معلمین مد نظر قرار گرفته شود.

دواری با اشاره به نقش رسانه ها گفت: بر اساس سند تحول نقش ما به عنوان دستگاه تعلیم و تربیت، استفاده از ظرفیت های رسانه و مصون سازی فرزندان و حضور ارزش مدار و عقلانی آنان به جای برخورد محدود کننده است.

معاون آموزش ابتدایی شهر تهران در ادامه ضمن اشاره به آمار و اطلاعات مربوط به تراکم دانش آموزی در دوره ابتدایی، معاونین آموزشی مناطق را ضامن کیفیت بخشی به کلاس های درسی برشمرد و بیان کرد: باید برنامه ریزی های دقیقی برای استفاده حداکثری از فضای موجود در مدارس جهت تشکیل کلاس و کاهش تراکم صورت پذیرد و از فضاهای موثر در مدارس استفاده بهینه گردد.

دواری افزود : معاونین آموزش ابتدایی باید نهایت همکاری در تامین نیروی انسانی در منطقه خود را نشان دهند و با دعوت ازهمکاران بازنشسته و بکارگیری معلمین فول تایم و تشویق آموزگاران در آستانه ی بازنشستگی در نگه داشت نیروی انسانی همت گمارند.

در پایان جلسه معاونین آموزش ابتدایی مناطق با بیان وضعیت نیروی انسانی در منطقه خود به بیان فرصت ها ، چالش ها و راهکارهای موجود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار