از مجموعه آثار فرهنگیان استان کرمانشاه:

«شرین خه‌و» گنجینه‌ی اشعار لطیف کردی است

کرمانشاه (پانا) - کتاب شرین خه‌و، گنجینه‌ی اشعار لطیف کردی است که روح آدمی را با ریشه‌های فرهنگ اصیل کردی پیوند می‌دهد و لذتی غیر قابل توصیف را نصیب خواننده‌ی خود می‌کند.

کد مطلب: ۹۰۰۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
«شرین خه‌و» گنجینه‌ی اشعار لطیف کردی است

«علی اکرم خسروی» این کتاب را به اهتمام انتشارات «دیباچه» در سال 1396 و در شمارگان 1000 نسخه چاپ و روانۀ بازار نشر کرده‌است تا در دسترس علاقه‌مندان فرهنگ و ادبیات کردی قرار گیرد.

شاعر در این مجموعه سعی کرده‌است از واژگان غنی و با مفهوم دیرینه‌ی کردی برای نام‌گذاری عنوان اشعار خود استفاده کند که از آن میان می‌توان به نام‌های «شه‌واره»، «داله گیژان»، «هناس سه‌رد»، «دالگه» و «باوگه» اشاره کرد.

یکی از قطعات جالب توجه این مجموعه «ئارش که‌مانگیر» است که با عینکی متفاوت و نگاهی ویژه سروده شده‌است که خواننده را مجذوب خود می‌سازد و او را در خیالی رنگین فرو می‌برد.

کتاب‌هایی که به زبان‌های بومی مناطق مختلف تهیه می‌شوند از دو جنبه حائز اهمیت هستند؛ اول اینکه پلی استوار به گذشته‌ی پربار فرهنگ و ریشه‌های قوم ایرانی می‌زنند و دیگر اینکه به عنوان یک سند هویتی در حوزه‌ی ادبیات شناخته می‌شوند و جای بسی خوشحالی‌است که در سالیان اخیر، توجه ویژه‌ای به زبان‌های کهن و اقوام مختلف ایران اسلامی شده‌است که سبب می‌گردد پیوند میان مدرنیته و سنت به عنوان پشتوانه‌ی هر ملت، پیوندی عمیق و استوار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار