مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

اگر اخلاق اسلامی و معنویت در جامعه نهادینه شود، بسیاری از آسیب های اجتماعی ریشه کن خواهد شد

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، ضمن گرامیداشت هفته امور تربیتی گفت: خدمات همکاران امور تربیتی بخصوص در دهه اول انقلاب در رابطه با ایجاد فضای انقلابی در مدارس بر کسی پوشیده نیست و جایگاه امور تربیتی جایگاهی محکم و با ثبات است و هرچه به جلو پیش می رویم، نیاز به فعالیت های پرورشی و فرهنگی افزایش می یابد.

کد مطلب: ۹۰۰۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اگر اخلاق اسلامی و معنویت در جامعه نهادینه شود، بسیاری از آسیب های اجتماعی ریشه کن خواهد شد

محمد دستورانی، در دیدار با همکاران حوزه امور تربیتی به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی افزود: امر تربیت دانش آموزان امری تدریجی و زمان بر است و کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند، باید از صبر و شکیبایی بالایی برخوردار باشند و نتیجه کارشان در آینده دیده خواهد شد و ممکن است در دانش آموز فقط یک تغییر رفتاری و اخلاقی ایجاد شود، اما همان تغییر بیشتر از تمام آموزش هایی که در دوران تحصیلی دیده است، در زندگی شخصی و اجتماعی اش تاثیرگزار خواهد بود و این تاثیر و تغییر کاملا جاودانه و ماندگار است.

وی تاکید کرد: فعالیت های فرهنگی و تربیتی اصولا فعالیت هایی کیفی هستند که اگر به آن ها توجه نشود موجب افزایش آسیب های اجتماعی خواهد شد، به همین دلیل بر ما تکلیف است که در زمینه رشد و ارتقاء ابعاد فرهنگی و تربیتی دانش آموزان تلاش و همت شبانه روزی داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه حوزه پرورشی و فرهنگی حوزه بسیار دشوار ولی جذاب است، گفت: از شش ساحت سند تحول بنیادین، چهار ساحت آن به حوزه پرورشی و فرهنگی مربوط می شود و این موضوع اهتمام وزارت آموزش و پرورش را به مسائل اخلاقی و تربیتی نشان می دهد.

دستورانی افزود: امروز در قله اول انقلاب اسلامی که 40 سال از عمرش گذشته است، قرار گرفتیم و از این قله وقتی راه طی شده را مطالعه می کنیم، قطعا می توانیم به اشکالاتمان پی ببریم و بیانیه مقام معظم رهبری برای گام دوم در طلیعه دهه پنجم نیز ناظر بر همین مسائل است.

وی با اشاره به اینکه در این بیانیه هم فرصت ها دیده شده، هم قابلیت ها، هم استعدادها، هم ظرفیت ها، هم باورها و هم نگرش ها، اظهار داشت: ما در طول 40 سال گذشته، معجزات زیادی را شاهد بودیم و از حق نباید گذشت. خصوصا در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس که از آن هم توسط امام و هم توسط مقام معظم رهبری به عنوان دانشگاه، همیشه نگاه و تفسیر شده است؛ چرا که جلوه هایی از اخلاق و معنویت، باور توحیدی، اعتقاد به معاد، امامت و ولایت در آن بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: بنده معتقدم که ما اگر اصول دینمان را با انقلابمان انطباق دهیم، پررنگ ترین انطباق در همان سال ها و در همان دهه های اول بوده است و رمز موفقیت هم همین باور محکم به اصول دین و اصول اعتقادیمان بود که توانستیم با دست خالی و بدون تجربه و دانش مدیریتی، بر مشکلات غلبه و معجزه کنیم.

دستورانی با بیان اینکه امروز در مسیر حرکت به فراز قله دوم هستیم که ارتفاعش از قله اول بالاتر است، گفت: در اوایل انقلاب، ما در یک نقطه گودی قرار داشتیم که به سمت قله در حال حرکت بودیم، بنابراین چشم اندازی نداشتیم ولی الان با یک نگاه به گذشته از بالای این قله رفیع، وقتی رهگذر 40 سالگی انقلاب را مطالعه می کنیم، خیلی راحت می توانیم توفیقات و اشکالاتمان را ترسیم کنیم. البته توفیقات زیادی داشتیم که از حق نباید گذشت ولی آنچه که چالش 40 ساله دوم که آغازش از 22 بهمن 97 رقم خورده و شروع شده است، همین تغییر آرام آرام باورهاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار