برگزاری دومین المپیاد رباتهای آموزشی در مجتمع آموزشی نور ناحیه یک بندرعباس

هرمزگان (پانا)- دومین المپیاد رباتهای آموزشی درمجتمع غیردولتی نور ناحیه یک بندر عباس به همت جمعیت فرهنگی مهدیه هرمزگان، با حضور جمعی از اساتید و مسئولین آموزش و پرورش این ناحیه عصر جمعه ۱۷ اسفند ماه ۹۷ درسالن مجتمع نور برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۰۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دومین المپیاد رباتهای آموزشی در مجتمع آموزشی نور ناحیه یک بندرعباس

به گزارش خبرنگار پانا هرمزگان، بنی اسدی مدیر مجتع آموزشی نور با اعلام این خبر افزود: این المپیاد با حضور دانش آموزان دوره دوم مقطع ابتدای(پایه های چهارم ، پنجم و ششم) و متوسطه دوره اول و دوم در رشته های : ربات کارخانه ای،ربات جنگجو، ربات مبارز، ربات پله نورد، ربات مریخ نورد و ربات گیت خلاق در سالن مجتمع نور بندر عباس برگزارشد .

وی در ادامه افزود: هدف ما از اجرای این برنامه ها آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان است که در قالب درس رباتیک ،دانش آموزان در طول هفته بمدت دو ساعت این درس را درکنار مربیانشان گذرانده و مهارت های سطح مکانیک ، الکترنیک، و برنامه نویسی را به تدریج تا پایان دوره متوسطه کسب خواهند کرد.

مهندس باقرپور مسئول فنی گروه رباتیک مجتمع آموزشی نور هم در گفتگو با خبرنگار پانا، هدف از آموزش رباتیک را تبدیل علم به عمل خواند و عنوان کرد: دانش آموزان باید بدانند؛ آن دروسی که میگذرانند تنها بصورت تئوری نیست و در بسیاری از موارد کاربرد عملی دارد ، و ما با کمک علم رباتیک توانستیم این کاربرد ها را به دانش آموزان آموزش دهیم و مفاهیم را در ذهنشان بگنجانیم.

وی خاطر نشان کرد: حدودا هشت سال است که این فرایند را تجربه میکنیم اما بصورت المپیاد برای دومین بار است که این رقابتها جهت تبادل اطلاعات بین دانش آموزان مجتمع آموزشی نور برگزار میگردد.

باقر پور اظهار داشت: این المپیاد زمینه ای برای رقابت بین دانش آموزان به وجود آورده که بتوانند توانایی های شان را به نمایش گذاشته و در واقع خودشان را محک بزنند و از ایده های یکدیگر کسب تجربه نمایند.

وی هدف از برگزاری این المپیاد را ایجاد حس همدلی و همیاری بین دانش آموزان و ایجاد انگیزه و خودباوری در آنان دانست و افزود: مسابقات به صورت رقابتی و حذفی نبوده و هیچ برنده و بازند ه ای ندارد و پس از پایان این المپیاد همه دانش آموزان مورد تشویق و تقدیر قرار خواهند گرفت.

نصیری معاون پارک علم و فناوری استان هم در این المپیاد در مصاحبه با خبر نگار پانا گفت: « رسالت اصلی ما در پارک علم و فناوری بحث تجاری سازی محصولاتی است که در آن نوآوریست که در واقع کمک به روند تجاری سازی است و همانطور که مستحضرید؛ علم رباتیک امروزه در اکثر زمینه های زندگی شخصی، صنعت و جاهای مختلف کاربرد دارد و ما پس از شناسایی افراد خلاق ، آنها را پذیرش، جذب و حمایت می نماییم و این در هر شاخه دیگری از فن آوری هم میتواند اتفاق بیفتد.»

وی درادامه افزود: مسابقات یک شور و هیجانی بین دانش آموزان به وجود آورده که توانسته آموزش ها را از حالت کلاسیک به سمت مهارت محور سوق دهد و این قدم بزرگی است برای دانش آموزانی که به دنبال مهارت آموزی هستند و از طریق این مهارت ها می توانند به کسب و کار و کار آفرینی برسند.

محمد ابراهیم نحوی مدیر مدیر دبیرستان پسرانه دوره اول این مجتمع و میزبان اامپیاد در پایان این رقابت 4 ساعته از حمایت های عبدالکریم حجاری مدیر عامل جمعیت فرهنگی مهدیه هرمزگان و حضور احمدی نسب سرگروه کار و فن آوری گروه های آموزشی ناحیه یک بندرعباس ، خرمی کارشناس مسئول متوسطه اول آموزش و پرورش این ناحیه آموزشی و تمامی دست اندرکاران برگزاری این المپیاد تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار