رئیس ستاد راهیان نور آذربایجان‌شرقی خبر داد: اعزام 35000 نفر از آذربایجان شرقی به اردوی راهیان نور

تبریز (پانا) - رئیس ستاد راهیان نور آذربایجان‌شرقی از اعزام 35 هزار نفر از آذربایجان شرقی در بخش های مختلف دانش آموزی ، دانشجویی و عموم مردم به مناطق عملیاتی کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۰۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس ستاد راهیان نور آذربایجان‌شرقی خبر داد: اعزام 35000 نفر از آذربایجان شرقی به اردوی راهیان نور

الیاس گلمحمدزاده در نشست خبری ستاد راهیان نور سپاه عاشورا بیان کرد: یکی از نقش آفرینی های مهم مردم ایران در 40 سال گذشته که با تهدیدهای مختلف در حوزه های نرم و سخت روبرو بوده است، دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به رشادت های و دلیری ها ی رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: در این جنگ با فرماندهی امام راحل و رشادت های جوانان به دشمن اجازه ندادیم تا به اهداف خود برسد و پیروزی نهایی با ما بود.

رئیس ستاد راهیان نور آذربایجان‌شرقی با بیان این که یکی از راه های اعتلای بسیج، راهیان نور است، گفت: راهیان نور از دوران دفاع مقدس با حضور خانواده های شهدا برگزار می شد و بعد از این دوران نیز این اقدام، سازماندهی شده و برای اولین بار کاروان های دانشجویی و دانش آموزی در کشور به مناطق عملیاتی کشور اعزام شدند.

گلمحمدزاده ادامه داد: امام راحل همواره بیان می کردند که ما هرچه داریم از دفاع مقدس است و بر حفظ ارزش ها و انتقال آن ها به نسل جوان تاکید می کردند.

وی افزود: اشخاصی همچون شهید حججی نیز تربیت یافته این مکتب هستند و امروز حضور نوجوانان و جوانان در مناطق عمالیاتی، بزرگترین ظرفیت برای کادرسازی انقلاب اسلامی ایران است.

رئیس ستاد راهیان نور آذربایجان‌شرقی یاد آور شد: ما در اردو های راهیان نور به دنبال این هستیم که تاریخ دفاع مقدس برای همیشه در ذهن ها بماند و فراموش نشود و همچنین این اردو فرصتی است تا باورهای جوانان را تقویت کرده و نشان دهیم که ما همچنان پیرو شهیدان هستیم و نمی گذاریم دشمن به خاک ما تجاوز کند.

گلمحمدزاده با بیان این که اردوی راهیان نور شمالغرب کشور در بخش دانش آموزی از مهر ماه شروع و تا بهمن ماه ادامه می یابد، گفت: از 12 مهرماه تا کنون 9 و هزار و 200 نفر دانش آموز از مدارس و 6 هزار و 340 نفر از محلات به اردوی راهیان نور شمالغرب اعزام شده اند.

وی افزود: اردوی راهیان نور جنوب همزمان با دهه فجر آغاز شده است و تا کنون 26 کاروان با همکاری آموزش و پرورش استان و سپاه عاشورا در قالب اردوی 5 روزه به مناطق جنوب اعزام شدند.

رئیس ستاد راهیان نور آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: اردوی راهیان نور در بخش دانشجویی نیز از 15 اسفندماه شروع می شود و 4 هزار و 280 دانشجو در قالب 40 کاروان به جنوب کشور اعزام می شوند که نسبت به سال گذشته 25درصد رشد دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار