توزیع 7 هزار مداد کاشتنی در هفته درختکاری

اصفهان (پانا) - رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از توزیع مدادهای کاشتنی در بین شهروندان اصفهانی در هفته درختکاری خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۰۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
توزیع 7 هزار مداد کاشتنی در هفته درختکاری

احمد رضایی درباره ویژه‌ برنامه این اداره در هفته درختکاری اظهار داشت: همزمان با ایام هفته درختکاری 7 هزار مداد کاشتنی از سوی اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در بین شهروندان توزیع شد.

وی افزود: این مدادهای کاشتنی که به آنها مداد سبز، مداد محیط زیستی و یا مداد بذردار هم گفته می‌شود، به صورت یک کپسول بذردار طراحی شده است و زمانی که مصرف شده و کوتاه می‌شوند با کاشته شدن در خاک سبز می‌شوند.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: این مدادهای کاشتنی در جشن‌هایی که به مناسبت هفته درختکاری در سطح شهر در حال برگزاری است، در بین شهروندان توزیع می‌شود.

رضایی تشویق شهروندان به درختکاری و فرهنگ‌سازی درباره حفظ محیط زیست، جلوگیری از قطع درختان و پاسداشت طبیعت به‌ ویژه در بین کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزان را هدف از اجرای این برنامه دانست و گفت: به همراه این مدادهای کاشتنی کاتالوگ‌هایی نیز به شهروندان داده می‌شود تا با نحوه کاشتن و نگهداری از این گیاهان آشنا شوند. توسعه فرهنگ استفاده از مواد بازیافتی نیز از دیگر اهداف طراحی مدادهای کاشتنی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار