در سفر معاون اول رییس جمهور به استان بوشهر افتتاح شد؛

افتتاح بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان/بهره برداری از واحدهای گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه

خبرگزاری پانا: بیمارستان 160 تختخوابی شهید صادق گنجی برازجان، دقایقی پیش با حضورمعاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۸۹۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدرضا رحیمی پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در جریان سفر به استان بوشهر، با حضور در شهر برازجان واقع در شهرستان دشتستان ، بیمارستان 160 تختخوابی این شهر را با حضور خانواده شهید گنجی افتتاح و از بخشهای مختلف این مرکز درمانی بازدید کرد.

این بیمارستان جزء طرح های مهر ماندگار و از مصوبات دور دوم سفرهای هیات دولت به استان بوشهر است که عملیات اجرایی آن از شهریور 86 آغاز شده بود.

ساختمان اصلی این طرح به مساحت 14500 متر مربع در 7 بلوک شامل اورژانس، رادیولوژی، داروخانه، جراحی و بستری ، زنان و زایمان و سی سی یو و آی سی یو می باشد.

افتتاح شبكه آبیاری و زهكشی سد رییسعلی دلواری با حضور رحیمی

محمدرضا رحیمی همچنین پیش از ظهر امروز در ادامه سفر خود به استان بوشهر، با حضور در منطقه شبانكاره واقع در شهرستان دشتستان ،شبكه آبیاری وزهكشی شهید رییسعلی دلواری را كه از پروژه های مهر ماندگار است، افتتاح كرد.

این شبكه آبیاری و زهكشی از جمله اراضی آبخور سد مخزنی رییسعلی دلواری است كه عملیات اجرایی آن در وسعتی حدود 8700 هكتار از سال 83 آغاز و با اعتباری بالغ بر 750 میلیارد ریال در زمستان 91 به پایان رسیده است .

تامین آب این اراضی از طریق بند انحرافی پایین دست سد مخزنی رییسعلی دلواری و سامانه انتقال به طول 24 كیلومتر انجام می گیرد.

این شبكه آبیاری 104 كیلومتر طول دارد و قادر است سالانه 60 میلیون متر مكعب آب به اراضی كشاورزی انتقال دهد.

بهره برداری از واحدهای گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه

رحیمی همچنین صبح روز سه شنبه در نخستین مرحله از سفر خود به استان بوشهر ، با حضور در شهرستان گناوه واحدهای گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه را افتتاح و ضمن بازدید از بخشهای مختلف این پروژه ، در جریان ظرفیت تولید این نیروگاه قرار گرفت .

نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه شامل یک بلوک سیکل ترکیبی مشتمل بر دو واحد گازی 162 مگاواتی و یک واحد بخار 160 مگاواتی جمعا به ظرفیت 484 مگاوات در شهرستان بندر گناوه واقع شده است.

این پروژه در زمینی به مساحت 42 هکتار و با سرمایه گذاری بالغ بر 326.5میلیون یورو احداث شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار