معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: مانور چهارشنبه سوری بدون حوادث 20 اسفندماه در مدارس برگزار می شود

هرگونه آتش بازی و استفاده از مواد محترقه در مدارس ممنوع است

تبریز (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از برگزاری مانور چهارشنبه سوری بدون حوادث به صورت نمادین و متمرکز روز 20 اسفند ماه در مدرسه معراج تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۹۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: مانور چهارشنبه سوری بدون حوادث 20 اسفندماه در مدارس برگزار می شود

رسول صادقی در جلسه هماهنگی برگزاری مانور چهارشنبه سوری بدون حوادث در مدارس آذربایجان شرقی، اهمیت آموزش و آکاهی از خطرات چهارشنبه آخر سال در بین دانش آموزان را یادآور شد و گفت: در این رابطه از بهمن ماه چندین جلسه با دستگاه ها و ارگان های مختلف برگزار کرده و با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان مختلفی از دستگاه های مرتبط به مدارس اعزام شده اند.

وی ادامه داد: چهارشنبه آخر سال، روز شادی و سرور است و نباید با حوادث تلخ به خاطره فراموش نشدنی تبدیل شود بنابراین آموزش اصول ایمنی در مدارس ضروری است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان افزود: با توجه به تاکید و ابلاغ وزیر محترم آموزش و پرورش، مانور چهارشنبه سوری بدون حوادث به صورت نمادین و متمرکز روز 20 اسفند ماه ساعت 11 قبل از ظهر در مدرسه معراج تبریز برگزار می شود.

برگزاری مسابقات انشاء نویسی و نقاشی با موضوع حوادث چهارشنبه سوری در مدارس

رییس اداه سلامت و تندرستی نیز در این جلسه گفت: شعار چهارشنبه آخر امسال، "سلامت و شادی برای همه توسط همه " است.

داریوش حکیمی از برگزاری مسابقات انشاء نویسی و نقاشی با موضوع حوادث چهارشنبه سوری در مدارس خبر داد و گفت: هدف از تمامی برنامه های اجرایی و آموزش ها این است که کمترین حوادث در چهارشنبه آخر سال را شاهد باشیم و اگر هم حادثه ای پیش آمد احتمال خطرات بعدی را کاهش داد.

خرید و فروش مواد محترقه دست ساز و غیرمجاز با قیمت ارزانتر، یک تهدید جدی

نماینده نیروی انتظامی استان نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، توان خرید مواد محترقه کاهش یافته ولی از طرفی هم متاسفانه خرید و فروش مواد محترقه دست ساز و غیرمجاز با قیمت ارزانتر می تواند یک تهدید جدی باشد و در این رابطه هشدارهای لازم را به جوانان داده ایم.

وی ادامه داد: برگزاری هرگونه آتش بازی و استفاده از مواد محترقه در مدارس ممنوع است و تاکید برای جشن و شادی و سرور در این روز است.

نماینده هلال احمر استان نیز گفت: معاونت امداد و نجات قبل از چهارشنبه اخر سال با حضور در مدارس آمو.زش های لازم را به دانش اموزان ارایه می کنند.

نماینده اورژانس نیز گفت: کارشناسان اورژانس برای ارایه آموزش های لازم روزانه در چهار مدرسه، حضور می بایند.

وی افزود: پویش جلوگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال سه سال متوالی است که اجرا می شود که سال اول همزمان با حادثه پلاسکو بود و سال دوم با شعار" انتخاب با شماست" برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار