برگزاری آئین روز درختکاری در مدارس پاکدشت

پاکدشت( پانا) - مدیر اداره آموزش و پرورش پاکدشت گفت: روز درخت کاری در ایران نشان از پشتوانه علایق ملی و سنت تاریخی ایرانیان باستان دارد.

کد مطلب: ۸۹۹۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آئین روز درختکاری در مدارس پاکدشت

محمد سیلسپور گفت: درختکاری در ایران دارای پشتوانه ای از علایق ملی و سنت تاریخی است و تاریخ نشان می‌دهد که ایرانیان باستان، جشن‌های خاصی داشتند و در این جشن‌ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می گذاشتند.

او در ادامه افزود: ایرانی‌ها هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار زندگی را به زمین باز می گردانند ودر ادیان و فرهنگ‌های مختلف جهان، درخت و درختکاری جایگاه خاصی داردو دین مقدس اسلام نیز بشر را به کاشت درخت تشویق وترغیب کرده و بعضی از بزرگان دین به این امر اشتغال داشته اند.

مدیر آموزش و پرورش پاکدشت خاطر نشان کرد: حضرت علی (ع)در مدینه باغ‌های خرمای فراوانی به وجود آورد و بیشتر آنها را در راه خدا وقف کرد و امام صادق(ع) نیز فرمودند، شش چیز پس از مرگ مؤمن به وی می‌رسد، فرزندی که برای او آمرزش خواهی کند، قرآنی که از او بماند، نهالی که بکارد، چاهی که حفر کند، وصدقه جاریه و سنت و روش پسندیده ای که پس از وی بماند و به آن عمل شود.

سیلسپور گفت: امسال در هفته منابع طبیعی در سطح استان تهران با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مجموع 250 هزار اصله نهال غرس خواهد شد و از ده هزار اصله نهالی که در هفته منابع طبیعی در پاکدشت غرس می شود، هزار اصله نهال پسته امروز به یاد شهدای عزیز توسط دانشجویان در دانشگاه پیام نور این شهرستان کاشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار