مجلس تصویب کرد؛

الزام کلیه بانک‌ها به فروش اموال مازاد/هزینه 100درصد باز پرداخت‌ وام‌های صندوق رفاه برای دانشجویان

خبرگزاری پانا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانکها را مکلف کردند که در سال 92 نسبت به فروش دارایی‌های غیرمنقول خود جهت تهاتر بدهی به حساب افزایش سرمایه خود اقدام کنند.

کد مطلب: ۸۹۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، نمایندگان در جلسه علنی صبح روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه 1392 کل کشور، در مصوبه‌ای بانک‌ها را مکلف کردند که در سال 92 نسبت به فروش دارایی‌های غیرمنقول خود جهت تهاتر بدهی به حساب افزایش سرمایه خود اقدام کنند.

"محمدرضا پورابراهیمی" نایب رییس کمیسیون اقتصادی، پیشنهاد این کمیسیون را مطرح کرد که براساس آن کلیه بانکها و موسسات اعتبار دولتی و خصوصی دارای مجوز از بانک مرکزی مکلف هستند در سال 1392، نسبت به فروش دارایی‌های غیرمنقول مازاد خود و شرکتهای وابسته به آنها و بدهی دولت به بانک اقدام کرده و منابع حاصل از آن را بانکها و موسسات اعتباری دولتی جهت تهاتر بدهی به حساب افزایش سرمایه خود منظور نمایند.

در جریان رسیدگی به این پیشنهاد الحاقی پس از اظهارات موافقان و مخالفان،‌این پیشنهاد به رای گذاشته شد که با 141 رای موافق به تصویب رسید.

هزینه 100درصد باز پرداخت‌ وام‌های صندوق رفاه برای دانشجویان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به پیشنهادهای کمیسیون‌ها به بندهای الحاقی لایحه بودجه مصوب کردند که 100 درصد وجه اداره شده پرداختی به صندوق رفاه دانشجویان مجددا برای دانشجویان به مصرف برسد.

در جریان رسیدگی به این بند که پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات بود، "محمدمهدی زاهدی" رییس این کمیسیون گفت" براساس آن صد در صد وجه اداره شده پرداختی از سال 1385 تا سال 1388 به صندوق رفاه دانشجویان،‌ وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان کمک جهت افزایش سرمایه صندوق‌های رفاه دانشجویان تلقی می‌گردد و وجه حاصل از پرداخت وام‌های مذکور در قالب درآمد اختصاصی برای پرداخت مجدد به دانشجویان به مصرف می‌رسد.

بر همین اساس دولت موظف است گزارش عملکرد این بند را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد. از مجموع 168 رای این بند بدون مخالف به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار