مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان خبر داد:

کاشت 35000 درخت توسط دانش آموزان شهرستان در هفته منابع طبیعی

سمنان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان خبر داد: کلیه دانش آموزان شهرستان سمنان، 35000 درخت در هفته منابع طبیعی در مدارس خود غرس می کنند.

کد مطلب: ۸۹۹۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
کاشت 35000 درخت توسط دانش آموزان شهرستان در هفته منابع طبیعی

فیض الله خلیلی در حاشیه آیین درختکاری به مناسبت هفته منابع طبیعی در مدرسه شهید رجایی سمنان در گفت و گو با خبرنگار پانا سمنان گفت: همزمان با هفته گرامیداشت منابع طبیعی 21-15 اسفند و با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین دانش آموزان، طرح هر مدرسه یک نهالستان در سطح شهرستان سمنان به مرحله اجرا می رسد.

وی با بیان اینکه بزرگان دین الهی اسلام نیز علاوه بر تاکید بر درختکاری و حفظ محیط طبیعی، خود بر این امر اهتمام ویژه ای داشته اند، گفت: پیامبر اکرم(ص) در این باره می فرمایند: اگر شخصی درختی بکارد یا مزرعه ای را به زیر کشت ببرد و انسان ها، حیوانات یا پرندگان از آن بخورند، این کار صدقه ای از طرف آن شخص شمرده می شود. حضرت علی(ع) نیز باغ های خرمای فراوانی را در مدینه به وجود آورد و بیشتر آنها را در راه رضای پروردگار وقف کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان، با اشاره به ۱۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی گفت: حمایت از منابع طبیعی، حمایت از نسل‌های آینده و مشارکت عمومی ضامن پایداری منابع طبیعی است که همت تک‌تک آحاد جامعه را می‌طلبد.

خلیلی تصریح کرد: یکی از مزایای کاشت درخت در مدارس، حفظ و نگه‌داری درخت توسط دانش‌آموزان است؛ چرا که وقتی یک دانش‌آموز نسبت به کاشت یک درخت اقدام می‌کند، قطعاً با انگیزه بیشتر نسبت به حفظ و نگه‌داری آن اقدام می‌کند.

وی، با اشاره به اینکه هفته درخت و درخت کاری، فرصت مناسبی برای حفظ و حراست از منابع طبیعی است، خاطرنشان کرد: این هفته فرصت مناسبی است تا دانش‌آموزان با فرهنگ‌سازی در راستای طبیعتی سالم گام بردارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان اضافه کرد: وجود درخت در محیط‌های علمی و آموزشی قطعاً در روحیه دانش‌آموزان تأثیرگذاراست و موجب بهره‌وری بیشتر دانش‌آموزان از محیط‌های آموزشی و بهبود شرایط روحی و جسمی آنان می‌شود.

خلیلی تصریح کرد: درختان علاوه بر اینکه کیفیت هوا را افزایش داده و آلودگی‌ هوا را کاهش می دهند، تولید اکسیژن کرده و زیستگاه حیات وحش هستند، همچنین کارکردهای زیبایی‌شناختی، دارند. همه این عوامل سبب می شود که برای درختان به عنوان موجودی با ارزش احترام قائل شویم و حفاظت از آنها را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم.

وی مطرح کرد: افزایش جمعیت شهری و به دنبال آن رشد روزافزون خودروها که سهم زیادی در ایجاد آلودگی هوا و تهدید سلامت افراد جامعه به خصوص کودکان و سالخوردگان دارند، اهمیت افزایش فضای سبز و کاشت درخت را دو چندان می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان، فضای سبز و به ویژه درختان را ریه‌های تنفسی شهرها دانست ‌و بیان داشت: فضای سبز نقش مهمی در بهبود وضعیت هوا دارند و حفاظت از آنها وظیفه عموم شهروندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار