آماده سازی تعداد یک هزار و 124 مدرسه در سطح استان برای زائران و مسافران نوروزی

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان از آماده سازی تعداد یک هزار و 124 مدرسه در سطح استان برای زائران و مسافران نوروزی خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۹۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
آماده سازی تعداد یک هزار و 124 مدرسه در سطح استان برای زائران و مسافران نوروزی

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان ضمن ارائه گزارش اجمالی از فعالیت های آموزش و پرورش استان گفت: در زمینه حوزه پرورشی و فرهنگی توسط آموزش و پرورش استان اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است و در جهت ارتقاء سطح اعتقادی دانش آموزان گام هایی برداشته شده است که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: از جمله این اقدامات در حوزه پرورشی و امور تربیتی نهضت حفظ جزء 30 قرآن کریم را می توان نام برد که در این طرح، قریب به ۲۵۰ هزار دانش آموز استان در سامانه ثبت نام کردند که حرکتی بسیار ارزنده بود و این طرح در پاسخ به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما باید در کشور ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم انجام گرفت، همچنین اعزام کاروان های دانش آموزی راهیان نور آغاز شد و تاکنون قریب به ۶ هزار دانش آموز استان را به مناطق عملیاتی اعزام کرده ایم و نکته حائز اهمیت این موضوع است که اثرات تربیتی اردوهای راهیان نور برای دانش آموزان بسیار ماندگار و ارزشمند است.

خدابنده افزود: به دلیل آرامش و آسایش همکاران فرهنگی، امسال فرآیند نقل و انتقالات درون استانی و برون استانی فرهنگیان را سریع تر از سال های گذشته آغاز کردیم و در حال حاضر فرآیند ثبت نام در سامانه نقل و انتقالات آغاز گردیده است و نتایج نقل و انتقالات درون استانی تا 31 فروردین و نتایج نقل و انتقالات برون استانی تا 31 اردیبهشت اعلام می گردد کما اینکه در سال گذشته قریب به 8 هزار و 600 فرهنگی در این سامانه ثبت نام کردند و امسال پیش بینی می شود تعداد بیشتری در فرآیند نقل و انتقالات شرکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: در بحث اسکان نوروزی تعداد یک هزار و ۱۲۴ مدرسه را در سطح استان برای ارائه خدمات به زائران و مسافران نوروزی مهیا کرده ایم و از این تعداد قریب به ۸۵۱ مدرسه فقط در سطح شهر مشهد آماده پذیرایی از زائرین خواهد بود و آموزش و پرورش استان آمادگی میزبانی و پذیرش بیش از۹۰ هزار زائر و مسافر را خواهد داشت.

وی اظهار کرد: در هفته جاری مراسم جشن نیکوکاری و انفاق و احسان در مدارس را با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار خواهیم کرد و این مراسم سالی دو بار در مدارس استان برگزار می شود و امیدواریم امسال نیز بتوانیم در جهت کمک به دانش آموزان بی بضاعت گام هایی را برداریم.

خدابنده ادامه داد: در راستای خدمت رسانی به دانش آموزان مناطق کم برخوردار حاشیه شهر مشهد و دهستان های اطراف، قریب به ۳۰ هزار دانش آموز تحت پوشش تغذیه رایگان قرار گرفتند که این طرح خداپسندانه با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش استان، آستان قدس رضوی، سپاه امام رضا (ع) و کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام گرفت و ارائه تغذیه رایگان در قالب سه وعده صبحانه در هفته به دانش آموزان ابتدائی در حال انجام است.

وی گفت: در هفته گذشته مسابقات دانش آموزان دختر مقطع متوسطه کشور در سه رشته بسکتبال سه نفره، کبدی و لنگ به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در شهر مشهد مقدس برگزار شد و در این دوره از مسابقات دانش آموزان استان توانستند یک مقام اولی و دو مقام دومی را کسب نمایند.

خدابنده در پایان، انعقاد طرح ایران مهارت با سازمان فنی و حرفه ای و آموزش مهارت های فنی به میزان 60 ساعت در دانش آموزان دوره اول متوسطه، اجرای برنامه ویژه مدرسه به میزان 2 ساعت در هفته در دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه در جهت تفویض اختیار به مدیران مدارس برای اجرای برنامه های اردویی، فرهنگی، تربیتی و بومی و محلی، آغاز فرآیند ثبت نام از موسسان مدارس و مراکز غیردولتی استان، واریز سرانه مدارس شبانه روزی و اهدای بن کارت به دانش آموزان شبانه روزی به مبلغ 400 هزار ریال به ازای هر دانش آموز را از دیگر برنامه ها و فعالیت های انجام شده آموزش و پرورش استان در هفته های اخیر برشمرد.

شایان ذکر است در پایان جلسه از شوراهای آموزش و پرورش شهرستان های مشهد، سرخس، رشتخوار و زبرخان که به عنوان شوراهای برتر آموزش و پرورش استان در سال 97 شناخته شده بودند تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار