رئیس اداره آموزش و پرورش سیلوانا :

جشنواره نوجوان خوارزمی زمینه ساز شکوفایی استعدادهای دانش آموزی است.

ارومیه ( پانا ) - رئیس اداره آموزش و پرورش سیلوانا گفت :همایش ها و جشنواره ها مرهون برنامه ریزی های مدون سند تحول بنیادین و فرصتی برای رشد ، شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان است.

کد مطلب: ۸۹۹۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره نوجوان خوارزمی زمینه ساز شکوفایی استعدادهای دانش آموزی است.

جشنواره نوجوان خوارزمی با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش سیلوانا ، معاون پرورشی ، کارشناسان ارزیابی عملکرد ، متوسطه دوره اول ، عشایر ، فرهنگی هنری ، گروه های آموزشی و قرآن و عترت در پژوهشسرای ابن سینای زیوه برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش سیلوانا در این مراسم ، همایش ها و جشنواره ها را مرهون برنامه ریزی های مدون سند تحول بنیادین و فرصتی برای رشد ، شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان دانست.

شهرام مصطفوی ضمن تشکر از تلاش و زحمات کارشناس متوسطه اول ، مدیریت پژوهشسرا ، ناظرین تخصصی و دبیران اجرایی جشنواره نوجوان خوارزمی گفت: چند سالی است که آموزش و پرورش به صورت جدی وارد مرحله کیفیت بخشی برنامه ها شده است.

وی دوره اول متوسطه را مناسب ترین زمان برای کیفیت بخشی به برنامه های آموزش و پرورش دانست و گفت: کیفیت بخشی به فعالیت ها، بدون برنامه ریزی امکان پذیر نیست .

این مقام مسئول ، جشنواره نوجوان خوارزمی و برنامه تعالی مدیریت مدرسه را دو برنامه مهم در راستای کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی در دوره اول متوسطه عنوان و بر اجرای هرچه بهتر این دو برنامه در مدارس تاکید کرد.

وی گفت : مهارت آموزی،شناسایی استعدادهای علمی و عملی دانش آموزان، تنوع بخشی به محیط یادگیری، کیفیت بخشی به فرایند یاددهی- یادگیری و ارتقای دانش و نگرش دانش آموزان در زمینه پژوهش و حل خلاقانه مسائل را از اهداف برگزاری این جشنواره است .

رئیس اداره آموزش و پرورش سیلوانا با بیان اینکه مهم ترین بخش اجرای جشنواره نوجوان خوارزمی مدارس است؛ بر فعال کردن مدارس، درگیر کردن دانش آموزان با مسائل پژوهش محور و انجام کار کیفی در این زمینه تاکید کرد.

فرین طالبی کارشناس متوسطه دوره اول آموزش و پرورش سیلوانانیز در حاشیه این مسابقات بیان کرد: جشنواره خوارزمی تنها جشنواره کیفی بین ۳۲مدرسه در مقطع متوسطه اول است که این جشنواره در شش محور (علوم آزمایشگاهی ، دست سازه ها، کار و فناوری ، زبان و ادبیات انگلیسی ، ادبیات فارسی و پژوهش) اجرا می شود و شش نفر، بعنوان نفرات منتخب به مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهداف این مسابقات تصریح کرد: اصلی‌ترین هدف ما این است که دانش‌آموزان استعداد خود را شکوفا کنند و این مسابقه می‌تواند برای دانش‌آموزان تاثیر زیادی داشته باشد تا بتوانند راه آینده خود را بیابند و اشتیاق به علوم آزمایشگاهی ، تحقیق ، اختراع و ابتکار و ... در آنها ایجاد شود.

این جشنواره با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرودملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، سخنرانی رئیس اداره ، خواندن سرود توسط دانش آموزان مدرسه شبانه روزی نیلوفر و بازدید از نمایشگاه ، آزمایشگاه ها و نحوه داوری توسط رئیس اداره آموزش پرورش سیلوانا و هیئت همراه از قسمتهای مختلف این جشنواره بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار