جذب 60 درصدی دانش آموزان بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی در سلماس

ارومیه(پانا)-مدیر آموزش و پرورش سلماس از جذب 60 درصدی دانش آموزان بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی در این شهرستان بهمت راهبران آموزشی خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۸۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
جذب 60 درصدی دانش آموزان بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی در سلماس

حسین خیرجویی با بیان اینکه جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم یکی از فعالیت‌های مهم اداره آموزش و پرورش شهرستان سلماس است، گفت: یکی از اولویت های مهم آموزش و پرورش تحقق عدالت آموزشی و جذب بازماندگان از تحصیل است و در این راستا با تلاش راهبران آموزشی از طریق مراجعه به درب منزل محل سکونت بازمانده ها طی چند هفته اخیر 60 درصد دانش آموزان ابتدایی جذب کلاس های درس شدند .

خیرجوئی بااشاره به اینکه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص انسداد بیسوادی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل کارگروه ویژه ای تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده است افزود: آموزش و پرورش سلماس نه تنها هرکودک روستایی و عشایری و محروم شهری را که به مدرسه دولتی مراجعه می‌کند، ثبت‌نام می کند، بلکه کودکانی که به دلیل فقر خانواده‌ها یا زندگی در روستاهای کم‌جمعیت و دورافتاده یا تعصبات والدین و به هر دلیل دیگری از تحصیل بازمانده‌اند ، را شناسایی کرده و جذب می کند .

خیرجوئی ‌با تاکید ب اینکه برای جذب کودکان کار در تلاشیم تا از ظرفیت سازمان‌های مردم ‌نهاد و خانه‌های کودک استفاده کنیم تا متناسب با قوانین و ضوابط آموزش و پرورش رسالت تعلیم و تربیت را اجرایی کنیم خاطر نشان کرد: دلایلی که مانع از حضور کودکان در مدارس می‌شود را آسیب‌شناسی کرده و بر اساس آن زمینه‌های لازم برای حضور کودکان در مدارس را فراهم خواهیم کرد .

صادق عزتی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سلماس نیز در گفت و گو با ایسنا گفت: مسائل مربوط به بازماندگان از تحصیل و راهکارهای جذب آنان، آنچنان چند بعدی و منوط به عوامل متعدد است که نمی‌توان با دستورالعمل‌های کلی و یکسان تمام بازماندگان از تحصیل اعم از دختر و پسر و معلولین را در تمام نقاط منطقه پوشش داد .

وی افزود: همچنان‌که در نقاط عشایری آداب و رسوم فرهنگی بیش از هر عامل دیگری موجب پیشگیری والدین از ادامه تحصیل فرزندان و به‌خصوص دخترانشان می‌شود، در نقاط روستایی و شهری مسائل اقتصادی، عامل پررنگ‌تر و مهم‌تری محسوب می‌گردد .

عزتی اظهار کرد: معلولین نیز اساساً کمترین حمایت را در زمینه‌های مختلف و به‌طور خاص آموزش از سیستم دولتی دریافت می‌کنند و نیازمند ارائه امکانات ویژه برای حضور در سیستم آموزشی و ادامه تحصیل هستند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار