استاندار کردستان:داشتن برنامه برای استفاده از آب تصفیه خانه فاضلاب سنندج ضرورت دارد

سنندج(پانا)-استاندار کردستان با صراحت کامل بر ضرورت پرهیز دستگاه‌های اجرایی از تقابل با یکدیگر وتلاش برای گرفتن حق آب استان بجای تمرکز بیش از حد بر مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز سخن گفت.

کد مطلب: ۸۹۸۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار کردستان:داشتن برنامه برای استفاده از آب تصفیه خانه فاضلاب سنندج ضرورت دارد

بهمن مرادنیا استاندار کردستان؛در جلسه حفاظت از منایع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان کردستان، بر ضرورت وفاق و همدلی بیشتر میان دستگاه‌های اجرایی برای خدمت رسانی به مردم تاکید کرد و افزود: اگر دستگاه‌های اجرایی با هم همدل باشند حتما نتایج مطلوب برای استان در پی خواهد داشت.
وی ادامه داد: نمونه کامل این همدلی و همراهی در بحث حق آبه استان کردستان کاملا مشهود بود و انتظار دارم این رویه در همه بخش ها وجود داشته باشد.
مرادنیا اظهار کرد: در بعضی جلسات مشاهده می شود که برخی از ادارات نسبت به یکدیگر گارد دارند و این مسئله به هیچ وجه قابل قبول نیست و اساسا نفعی از این تقابل عاید استان نخواهد شد.
استاندار کردستان همچنین در خصوص مجموعه تلاش ها برای مسدود کردن چاه های غیر مجاز در استان واکنش نشان داد و گفت: طبق گزارش ها تعداد هفت هزار چاه غیر مجاز در استان وجود دارد که سالیانه حدود ۶۰ میلیون متر مکعب برداشت آب دارند و با توجه به ظرفیت های آبی استان چندان رقم قابل توجهی نیست.
وی با بیان اینکه من نیز معتقدم که در دشت ها و مناطق ممنوعه باید کاملا جدی با چاه های غیر مجاز و برداشت های غیر اصولی مقابله کرد افزود: در دیگر مناطق استان شرایط حادی وجود ندارد و نباید با مسدود کردن چاه ها زندگی حداقلی مردم را با مشکل مواجه کرد.
مرادنیا اضافه کرد: ما باید ریشه ای به فکر حل این مشکل باشیم و بجای تمرکز بر مسدود کردن چاه ها باید تلاش کنیم سهم مناسب و عادلانه‌ای از آب استان برای توسعه کشاورزی داشته باشیم و تنها در این صورت است که مشکل از اساس رفع می شود.
استاندار کردستان با بیان اینکه بحث ما با وزارت نیرو بر سر تخصیص نامناسب و ناعادلانه آب است اظهار داشت: در سالیان گذسته حق کردستان در بحث آب ادا نشده است و آب کردستان به دیگر استان‌ها سرازیر شده است.
وی افزود: اگر ما این حداقل ها را از روستائیان بگیریم عملا روستاهایمان را به طرف نابودی خواهیم برد.
وی افزود: اگر توانستیم حق آبه و تخصیص مناسب خود را از وزارت نیرو دریافت کنیم آن وقت می توانیم با حفر چاه های غیر مجاز جدی مقابله کنیم.
استاندار کردستان در ادامه سخنان خود به مدیران بخش آب استان در خصوص برنامه ریزی برای برگشت آب تصفیه خانه فاضلاب سنندج تاکید کرد و گفت: لازم است برنامه های مناسبی برای مصرف آب تصفیه خانه سنندج در بخش صنعت و فضای سبز سنندج وجود داشته باشد تا اینکه این آب به سد ژاوه سرازیر شود و دوباره برای تخصیص از آن سد دچار مشکل شویم.
مرادنیا همچنین به وجود برنامه برای کاشت ۴۰ هزار اصل نهال در اطراف شهر سنندج اشاره کرد و گفت: شهرداری برای کاشت این میزان نهال لازم است با دادن فراخوان از ظرفیت های مردمی استفاده کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار