جشن نیکوکاری بهانه‌ای است برای آموزش مهرورزی و نوع‌دوستی در جامعه

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از جمع آوری بیش از 38 میلیارد ریال کمک توسط دانش‌آموزان و اولیای آنان در جشن نیکوکاری سال قبل خبر داد و افزود: آموزش مهرورزی و نوع‌دوستی به دانش‌آموزان از اصلی‌ترین اهداف برگزاری جشن نیکوکاری است.

کد مطلب: ۸۹۸۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
جشن نیکوکاری بهانه‌ای است برای آموزش مهرورزی و نوع‌دوستی در جامعه

محسن کلاری در گفت‌وگو با پانا گفت: دانش‌آموزان هر ساله به کمک اولیا و مربیان خود در مدرسه در دو روز و در قالب جشن عاطفه‌ها و جشن نیکوکاری، که یکی در ابتدای سال تحصیلی و دیگری پیش از آغاز سال نو است، سنت مهرورزی و نوع‌دوستی را می‌آموزند.

کلاری با تاکید بر اینکه احساس مسوولیت اجتماعی باید در دانش‌آموزان از طریق ایجاد حس نوع‌دوستی و مهرورزی به دیگران باید نهادینه شود، گفت: بی تفاوتی نسبت به رفع فقر بین نیازمندان عوارض و آسیب‌های اجتماعی زیادی در پی دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به رسالت سازمان دانش‌آموزی و منش‌های تشکیلاتی این تشکل و تاکید آن بر تربیت اجتماعی دانش‌آموزان این مراسم همه ساله با محوریت سازمان دانش‌آموزی در آستانه سال نو برگزار می شود.

با بیان اینکه به‌منظور مشارکت دانش آموزان در زمینه کمک به نیازمندان در

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس ادامه داد: روز چهارشنبه 15 اسفند زنگ نیکوکاری در مدارس سراسر استان نواخته می‌شود و در این روز بوفه‌های مدارس تعطیل و بوفه‌های نیکوکاری جایگزین آن می‌شود.

کلاری افزود: در طرح بوفه نیکوکاری اولیا، همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان با تهیه غذاهای مختلف و ارائه به سایر دانش‌آموزان، شور و نشاط مهربانی را در فضای مدرسه ایجاد می‌نمایند و دانش‌آموزان نسبت به خرید از بوفه نیکوکاری و کمک به همکلاسی بی‌بضاعت خود مشارکت می‌کنند.

او افزود: در همین راستا و به منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی اولیای خیر، 700 هزار پاکت نیکوکاری بین دانش آموزان استان توزیع شده است.

به گفته‌ی وی جشن نیکوکاری سال گذشته در بیش از 7000 مدرسه در فارس برگزار شد که با مشارکت دانش‌آموزان بیش از 37 میلیارد و 110 میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری شد که تمام این مبلغ در خود مدرسه و برای دانش‌آموزان نیازمند همان مدرسه هزینه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار