آزادسازی بیش از ۳ هزار هکتار از اراضی ملی در البرز

کرج (پانا) -مدیرکل منابع طبیعی گفت :در راستای حفاظت از اراضی ملی ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی استان البرز آزادسازی شده است

کد مطلب: ۸۹۸۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
آزادسازی بیش از ۳ هزار هکتار از اراضی ملی در البرز

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری در دیدار با استاندار البرزگفت: حفاظت از اراضی ملی از دغدغه هایی است که در این راستا اقدامات خوبی در سال جاری انجام شده است و آزادسازی ۳هزار و ۲۰۰هکتار از این اراضی در استان نشان از این اقدامات دارد.

فرضی در ادامه این نشست از اقدامات خوب در اجرای طرح های آبخیز داری در دو سد امیرکبیر و طالقان و طرحهای بیان زدایی در جنوب استان خبر داد و گفت: برای ادامه اجر ای این طرحها، سال آینده نیازمند حمایت های استانداری در خصوص تامین اعتبارات از محل اعتبارات استانی هستیم.

فرضی افزود: حدود ۱۷میلیارد تومان تفاهم نامه با استانداری البرز امضاء شده که بنا به گفته استاندار قرار است این ردیف اعتباری تامین شود.

استاندار البرز نیز در این نشست گفت: البرز 5هزار و 200کیلومتر مساحت دارد که این محدودیت اراضی رسالت سنگینی به دوش مسئولان گذاشته است.

شهبازی با اشاره به اینکه موافق تغییرکاربری اراضی کشاورزی و منابع طبیعی نیستم افزود: با توجه به گزارش های ارائه شده، جهاد کشاورزی از اراضی محدودی که در حوزه خود دارد بخوبی بهره برداری و حفاظت می کند.

استاندار البرز با بیان اینکه 445هزار کیلومترمربع از مساحت البرز منابع طبیعی است، اضافه کرد: طرح های خوبی در حوزه بیابان زدایی بویژه در جنوب استان در دستور کار است و امید است سال آینده در نظام بودجه ریزی استان بتوانیم منابع لازم را برای این امر اختصاص دهیم.

استاندار البرز حفظ ارضی ملی و جلوگیری از تصرف این اراضی را در استان از وظایف مهم مسئولان استانی دانست و گفت: کارگروه های زیربنایی، تغییر کاربری، تبصره یک ماده یک و ماده 32 را با حساسیت ویژه ای دنبال می کنیم چراکه بر این باور هستم که تغییر کاربری ها نباید غیراصولی صورت گیرد.

در این نشست کارت همیار افتخاری منابع طبیعی به استاندار البرز اهداء شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار